Welke zeep voor het verzorgen van een tattoo?

Ik heb gisteren een nieuwe tattoo laten zetten en voor het verzorgen hiervan moet je hem 1x per dag met zeep wassen. Maar mag dit gewone handzeep zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
62.4K

Antwoorden (6)

Nee, dat moet een vloeibare, desinfecterende zeep zijn, bijv Unicura zeep, wel de vloeibare variant nemen.

Toegevoegd na 6 minuten:
een neutrale zeep zoals isobethadine zeep, sanex en zwitsal, kunnen ook, maar gebruik geen sterk geparfumeerde handzepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Maar nog beter voor een gevoelige huid is zeepvrije waslotion. En na een tattoo is je huid vrij gevoelig.

vermoedelijk heb je echter ook het advies gekregen hem dagelijks in te smeren met vaseline ofzo om de huid soepel te houden. Dan is het niet zo'n ramp als je gewone (vaak nogal uitdrogende) zeep gebruikt.

Toegevoegd na 42 seconden:
Vergeet niet je huid na het wassen ook te ontsmetten met bijvoorbeeld Sterilon of wat alcohol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is, dan is jouw tattoo ingesmeerd met uierzalf en afgedekt voor het verlaten van de tattoo studio. Zo is het tenminste bij mij gegaan.
Bij het verzorgen van de tattoo, afspoelen, verzorgen met anti-bacteriele zeep. dan droog deppen. Is de wond nog open, dan uierzalf en weer afdekken.

Een verse tattoo is namelijk een open wond.

als het goed is heeft jouw tatoeëerder jouw instructies meegegeven hoe je jouw tattoo moet verzorgen

bij de bronvermelding: de nabehandeling van de tattoo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik voor het insmeren van tatoeages altijd uierzalf dit houd de wond/tatoeage vet waardoor er veel minder korstjes op komen. zeep heb ik er nog nooit opgesmeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je tattoo moet je ALTIJD wassen om restjes inkt te verwijderen, ook geen vette en lucht afsluitende zalf gebruiken
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Uierzalf is heel slecht voor een tattoo dat pas gezet is net het zelfde als vaseline
3 keer per dag insmeren met bepanthen....afbouwen naar 1X... Zo heb de minste kans op vervellen...veel plezier met je tattoo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ! helemaal geen gewone zeep.. Ik heb een vloeibare waszeep van dettol gebruikt om ze te wassen. Maar vergeet je tattoo overvloedig te spoelen zodat alles zeepresten weg zijn ! Erna smeer je ze in met uierzalf. Die smeer je het beste. Ik deed dit op aanraden van mijn tatoeëerder. Als je facebook hebt kan je hem eens opzoeken Kim Tattooshop Hoeselt. Zeer bekend een zeer goed.