Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik 50 ml waterstofperoxide 12%(voor kappers) meng met 50 ml water is het eindresultaat dan hetzelfde als waterstofperoxide 6% ?

ik en een vriendin zijn haar haar een make-over aan het geven, ik gebruik zelf altijd 12% voor highlights, maar bij haar willen we een groot stuk van haar(van nature al donkerblonde) haar doen.

11 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb donkerblond haar en gebruik gewoon 12%

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, dat klopt. Dan is het 6%
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
goed gerekend ;)
Ja, dat is hetzelfde:
Je hebt nu 12%
op 50 is dat 6 delen h2o2.
Je wilt 6%
op 100 is dat ook 6 delen h2o2.
dus je hoeft alleen nog van die 50, 100 te maken,
dus 50ml erbij.

Toegevoegd na 5 minuten:
"delen" klinkt een beetje raar maar dat komt omdat je niet weet of het percentage in volume of gewicht gemeten wordt. In dit geval maakt dat niet uit.
delen kan je lezen als "gram" of "ml" de uitkomst is hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waterstofperoxide wordt meestal aangeduid massapercentages en niet in volumepercentage.
Dus het werkt net even anders. Maar voor de praktijk is dat in dit geval goed genoeg ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ iHave: Ik was net een toevoeging aan het schrijven, toen had ik wat jij zegt nog niet gelezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit geval, met deze cijfers, is er toch geen verschil?
Het klopt wel. Maar....je moet het wel met h2o2 mengen en niet gewoon met water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding