Wat is nou het verschil tussen babyshampoo en normale shampoo?

Zou ik dus mijn haar gewoon met babyshampok kunnen wassen? Zo niet, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Misschien heb je hier wat aan.

"Feit of fabel? Babyshampoo zacht voor je haar

Feit!

Je hoort wel eens dat je droog haar beter kunt wassen met babyshampoo omdat deze minder ruwe ingrediënten (sulfaten) bevatten. Het is inderdaad zo dat shampoo voor volwassenen sulfaten bevat, maar of je ze daarom uit je badkamerkast moet bannen?

Sulfaten worden gebruikt in shampoo omdat ze je haar en hoofdhuid reinigen: wat natuurlijk reden nummer 1 is waarom je shampoo gebruikt. Babyshampoo bevat minder sulfaten omdat die de ogen kunnen irriteren. Dit heeft als gevolg dat hij ook iets minder goed reinigt. Voor baby’s is dat geen probleem. Ze zweten veel minder en komen minder vaak in contact met verontreinigde stadslucht en plakkerige stylingproducten. Hun haar kan dus best gewassen worden met deze sulfaatarme shampoo.

Opgelet: sulfaten kunnen je hoofdhuid uitdrogen. De één is hier gevoeliger voor dan de ander. Desondanks is het niet nodig dat je overstapt op babyshampoo. Een verzorgende, herstellende shampoo zorgt voor de nodige verzorging én reinigt je haar. Vergeet ook niet dat babyshampoo helemaal niet kan helpen bij gespleten punten, klitten, pluizig haar en andere haarproblemen.

Samengevat
Babyshampoo zal je haar zeker niet beschadigen, zoals sommige websites beweren. Maar echt nuttig is hij voor een volwassene ook niet. Shampoo voor volwassen is gemaakt op maat van de hoofdhuid van een volwassene en de haarproblemen waar volwassenen mee te maken krijgen. Aan jou de keuze."

http://www.schwarzkopf.nl/sknl/nl/home/haarverzorging/beschermen_vertroetelen/verzorgingstips/babyshampoo_zacht_voor_je_haar.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan je doen. Het verschil is dat babyshampoo een stuk milder is dan gewone shampoo, en er geen rare toevoegingen zoals meer voor volume of kleurbescherming ofzo in hoeven.
Zeker als je een gevoelige huid hebt is babyshampoo ideaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in baby shampoo heb je meestal geen prikkels in je ogen