Wat doe je in je haar voordat je je haar gaat stylen?

Je haar stijlen is heel slecht voor je haar.
Maar ik hoor van verschillende mensen dat er spul bestaat wat in je haar moet smeren/spuiten, zodat je je haar meer kan beschermen tegen het stijlen.
Dit smeer/spuit je in je haar, voordat je je haar gaat stijlen. Bij het stijlen zou je haar dan niet verbranden, maar het laagje wat je erin hebt gespoten/gesmeerd.

Weet iemand hoe dit heet en waar ik het kan kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Bijna ieder merk voor haarspullen heeft daar wel iets voor.

En al die merken noemen dat spul weer anders.
Serum, protector, Straight Flat Iron Protection Mist, hittebeschermer, heatprotector, stijllotion........etc.

Je hebt dus een gladmakende shampoo, bijpassende cremespoeling en een beschermend serum dat beschermd tegen 80 graden hitte van je stijltang of krultang.

Hier staat hoe het moet:
http://www.hoedoe.nl/mode-uiterlijk/uiterlijke-verzorging/haar/hoe-maak-ik-mijn-haar-mooi-stijl

Verdeel je haar eerst met drie of vier haarklemmen in verschillende delen, zodat je kunt zien waar je de stijllotion precies aangebracht hebt. John Frieda Hair Professionals: ‘Zo voorkom je dat je zomaar in het wilde weg sprayt, waardoor het product niet evenredig verdeeld wordt. Werk het haar door vanaf de haaraanzet tot de puntjes.’ Wees ook niet zuinig met de spray, liever wat teveel dan te weinig: ‘Het is belangrijk dat je rijkelijk sprayt, zodat de spray het haar kan binnendringen.’ Kam hierna je haar goed door.
---------------------------

Maar verwacht er geen wonderen van.
Iedere dag met een heet apparaat aan je haren zitten,
zal je haren toch wel beschadigen.
Maar hoe erg en hoe snel, dat kan je dan een beetje tegen houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit goedje heet "heat protector" kun je bij elke drogist wel kopen.