Waarom is handdoekdroog haar eigenlijk gewoon nog nat?

Spreekt het elkaar tegen of doe ik het altijd al verkeerd en is het haar daadwerkelijk al droog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (3)

Omdat je met een handdoek het haar niet helemaal droog krijgt, daarom is het nog nat. Men noemt dit zo bv op verpakkingen van gel: aanbrengen op handoekdroog haar, dus niet op droog haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij handdoekdroog bedoelen ze gewoon dat je je haar zo droog mogelijk hebt gemaakt met je handdoek. Je haar is dan inderdaad nog nat/vochtig, maar het water drupt er dan niet meer vanaf. Het klinkt inderdaad ook wat tegenstrijdig. Maar met handdoekdroog willen ze dus eigenlijk zeggen dat het niet heel nat is maar ook nog niet helemaal droog. Vochtig dus :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het spreekt elkaar denk ik inderdaad wel een beetje. Je zou denken; droog is droog...
Om daar toch een soort van gradatie in te maken heb je verschillende 'categorieën'. Als bv je kleren in de droger stopt kun je bijvoorbeeld ook kiezen uit; kastdroog, strijkdroog etc.
Kijkend naar handdoekdroog wijst het er op dat als je je haar doorgt met een handdoek je haar nog flink nat kan zijn. Kastdroog zou dus moeten zijn; zo droog dat je het gelijk in je kast kunt doen, etc etc ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja laten we kastdrooghaar in gaan voeren ;-)) Wel een plusje natuurlijk!