Hoe steil ik mijn haar het beste en blijft het ook steil?

Ik heb krullend haar van mezelf. Als ik mijn haar gewassen heb föhn ik het in model en dan met de striptang erachteraan. Maar na een paar uur gaat het toch springen. En ik heb echt niet zeer krullend haar. Waarom blijft het dan wel steil als ik van de kapper kom? Wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Amadea
11 jaar geleden
Zie hieronder: Gerelateerde vragen
Hoe hou je je haar steil ?
hoe kan je je haar steil maken zonder steiltang?
Op welke manieren kan ik steil haar krijgen?

Het beste antwoord

Hi Claudiatje,

Ik heb dit probleem ook en heb heel wat geprobeerd;) Maar nu krijg ik het echt stijl en blijft het ook stijl! Zoals al eerder is aangegeven, kan je kapper jou van goede tips voorzien.

Ik heb hier ook alvast wat tips voor je:

Het allerbelangrijkst is gezond haar, dus niet droog en gepleten punten, die gaan namelijk snel krullen.

Daarnaast heb je vooral goede producten nodig. Ik heb een Chi stijltang gekocht. Hij is best duur, maar echt de beste. Mijn andere (goedkopere) stijltangen kregen het niet zo mooi stijl en glanzend.

Verder gebruik ik als ik mijn haar was ook een conditioner, dat maakt mijn haar al wat minder springerig, het merk maakt hier niet zo heel veel uit.

Stijlen doe ik op droog haar. Voor het stijlen spuit ik er een serum over om het te beschermen tegen de hitte.

Ik fohn het, borstel het uit, en stijl het dan pluk voor pluk.

Na het stijlen doe ik er wat glansserum in(niet teveel, dan wordt het vet) en spuit er grof wat haarlak over en blijft het de hele dag stijl (tenzij het hard gaat regenen;))

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik heb nog een paar links bijgevoegd waar ongeveer hetzelfde in staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag advies aan je kapper voor de juiste producten . Daar bij de steil tang Vd kapper kan veel btr zijn (chi) föhn en steil je haar NIET in de vochtige bad kamer . Er zijn speciale pasta's en of oliën te koop die het effect Vd steil tang fixeren of versterken . Nogmaals je kapper die jou haar wel goed steil krijgt , kan jou het beste advies geven succes.