Is het verstandig om met antipsychotica onder de zonnebank te gaan?

Ik gebruik Risperidon. Mag ik dan onder de zonnebank?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In zeldzame gevallen kan risperidon huiduitslag veroorzaken bij overgevoeligheid. Ik denk dat je het risico wel kunt nemen, want die huiduitslag zou je dan ook moeten krijgen bij natuurlijk zonlicht. In het FK is in ieder geval geen sprake van bijzondere voorzorgen met betrekking tot zonlicht of zonnebank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik dacht dat het medicijn niet compatibel was met zonlicht. Maar het staat zeker in de bijsluiter. Kijk het even na.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is niet verstandig als je dit medicijn gebruikt om onder de zonnebank te gaan.
Het heeft als mogelijke bijwerking huiduitslag en jeuk.
Ik zou het niet riskeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/risperidon.aspx?mId=10698&rId=412
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar staat in de bron iets over zon of zonnebank?
Nee dat is geen probleem denk ik.Ik ken iemand die het ook gebruikt en ook onder de zonnebank gaat.Als je toch nog twijfelt zal je bij je arts moeten informeren.