Ik heb enorme jeuk aan enkels in winter? Cremes helpen niet, hoe zou het komen en wat kan ik ertegen doen?

In de winter/herfst krijg ik enorme jeuk aan mijn onderbenen, vooral mijn enkels. Ik krab het dan helemaal kapot, maar het BLIJFT jeuken. Al verschillende cremes en poedertjes gebruikt, maar niks helpt... Kan iemand mij vertellen wat dit is of wat ik er tegen kan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

het is heel goed mogelijk dat je huid te droog is, dat veroorzaakt jeuk en als je cremes en poedertjes gebruikt, terwijl je niet weet wat je hebt, zal het ook niet helpen. het beste kan je naar je huisarts gaan, deze zal bekijken wat voor behandeling nodig is.

Je sokken (: Mocht je in de winter hoge sokken dragen en de rest van de tijd niet? Dan zal het zal wel zijn, ik krijg ook wat jeuk met hoge sokken maar niet zoveel

Ik heb exact het zelfde, ik ga in ieder geval eens andere douchegel en wasmiddel voor mijn kleding (direct contact, sokken dus) uitproberen. Mischien kun je niet tegen een bepaalde stof (wol e.d) van je sokken of schoenen, zodra het gaat broeien word het er vast niet beter op.

Ik heb dat ook maar dan onder mijn knie holtes en ik weet ook niet wat ik er mee aan moet ik kan moeilijk een korte broek aan doen

Je hebt al van alles geprobeerd dus naar de dokter en evt. huidarts lijkt me verstandig. Verder een vette zalf zonder allerlei poespas.(glycerine) Hoe droger hoe meer jeuk. En op je handen zitten als het jeukt. Want van krabben wordt de jeuk niet minder.

Je hebt dan last van een droge huid, wat mij goed helpt is HDH (helpt droge huid), verkrijgbaar bij de (DA) drogisterij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100