Hoe kan het dat mijn haar kleur veranderd?

Mijn natuurlijke haarkleur is donkerbruin maar laatst ben ik gaan zonnen vandaag als ik in de spiegel kijk zie ik dat een paar haren blond zijn geworden. Komt dit door het zonnen of gaat mijn haarkleur veranderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Het klopt dat je haar door zonlicht wat lichter van kleur wordt. Maar pas als het in het najaar en de winter weer donkerder wordt weet jij zeker dat het door de zon kwam. Want het is zeker wel mogelijk dat jouw natuurlijke haarkleur aan het veranderen is.
Amadea
11 jaar geleden
Door de zon kunnen je haren lichter worden. Het zou ook kunnen dat je de eerset grijze haren ontdekt hebt
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Een 12-jarige die al grijze haren zou krijgen? Lijkt mij wel érg vroeg!
anneliez
11 jaar geleden
o had niet naar leeftijd gekeken
In je haren zelf zitten ook kleur pigmenten.
Maar deze werken precies andersom dan de pigmenten in je huid, door veel zon wordt je haar lichter en even later als de zon weer verdwijnt wordt je haar weer donkerder.
Met je huid is het andersom, door de zon donder en daarna weer lichter omdat er minder zon bijkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan heel goed door de zon komen. Dat is ook de reden dat de haartjes op je armen vaak lichter zijn dan op je benen (als je die regelmatig scheert). De zon bleekt namelijk je haar. Als je haarkleur door de zon lichter is geworden (het kan altijd zo zijn dat hij gewoon veranderd) is dat in de winter al lang weer weg. Ik heb zelf blond haar en in de zomen is dat ook altijd blonder dan in de winter.