ik heb ontzettend veel kriebel in mijn haar maar elke keer als ik het was en als mijn moeder het kamt ziet ze helemaal niks hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Gevoelige hoofdhuid, haal eens speciale shampoo bij de kapper en niet vaker dan een keer per 14 dgen wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met kammen alleen zul je lang niet altijd kunnen ontdekken of er luizen of neten in je haar zitten. Daarvoor moet je iets grondiger te werk gaan met een netenkam/ luizenkammetje en wit papier. Je moet vanaf de haarwortel totaal de punten met het kammetje kammen, en dan het kammetje op het witte papier uittikken. Dan kun je zien of er luizenpoepjes, neten of luizen aanwezig zijn.

Is dit het niet, dan kun je het beste eens proberen een shampoo zonder parfum te gebruiken, bv van neutral of dermolin,of een shampoo zonder parabenen, zoals bv democare.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Democare moet dermocare zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als het gewoon een geirriteerde hoofdhuid is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat in het tweede deel van het antwoord. Een shampoo zonder parfum en/of parabenen gebruiken.
Een jeukende hoofdhuid komt heel veel voor.

Er zijn verschillende oorzaken.

Zelf heb ik er last van als het warm is. Je hoofdhuid zweet ook, daar is niets van te zien, maar het jeukt wel.

Je hebt dus geen kriebel in je haar, maar jeuk op je hoofdhuid.

Oorzaken kunnen zijn:
Zweet
Allergie
Roos
Schimmel
Psoriasis
Eczeem
Hoofdluis

En wat het meeste voorkomt:
Te vaak wassen, met onaangepaste shampoos, kan leiden tot een chronische irritatie, die jeuk veroorzaakt. Zo kan zich er een vicieuze cirkel ontstaan: door te krabben neemt de ontsteking toe. Ook het haar op te hoge temperatuur drogen kan een agressie voor de hoofdhuid vormen. En ook de invloed van stress is niet te onderschatten. Die zet trouwens vaak nog aan tot extra krabben.

http://www.gezondheidsnet.nl/tips-voor-een-mooiere-huid/artikelen/4768/jeukende-hoofdhuid

http://www.laroche-posay.nl/artikel/gevoelige-hoofdhuid/a6297.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel de tijd van de luizen.
Het beste kan je je haar wassen met azijn en dan gaan kammen het stinkt heel erg maar als je dan kamt kan je zien of je luizen hebt. Ze vallen er dan letterlijk zo uit.

Als je geen luizen hebt kan je langs de kapper voor meer informatie. Anders gewoon anti roos shampoo proberen of parfumloze shampoo ?