Ik gebruik als reinigingsroutine voor mijn gezicht alleen een toner en daarna dagcrème. Is dit slecht?

Ik gebruik dus niet echt een facewash met water enzo maar gelijk al toner en smeer daarna creme op. Dit doe ik 's ochtends én's avonds. Is dit slecht voor mijn huid dat ik het niet daarvoor was? Zo ja, waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi!
De toner die je gebruikt, is eigenlijk bedoelt om de laatste restjes milk, talg en make'up van je huid te verwijderen. Als je dus geen milk gebruikt (of een facewash/demaquillant), dan verwijder je alles (talg, make'up, nicotine, smog) dus minder grondig. Het gevolg is dat je porien verstopt kunnen raken, waardoor je onzuiverheden krijgt. Ook word je huid doffer/grauwer en kan ie sneller gaan glimmen.
Een milk en een lotion zijn echt een getrouwd stel. Een facewash mag je soms ook alleen gebruiken. Dat staat wel aangegeven op de verpakking.

Ps: als je weinig make'up gebruikt, kun je ook kiezen voor een '3 in 1 reiniging'. Deze omvat milk & lotion & eyemake'up remover. Hij reinigt minder grondig dan de losse stappen, maar als je geen zin hebt om er veel tijd en geld in te steken, is het altijd beter dan niet reinigen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, mijn huid was inderdaad doffer/grauwer en ging sneller glimmen. Voortaan zal ik een milk gebruiken ;)