Helpt een papje maken van aspirientjes tegen puisten?

Ik had gelezen dat als je een puist hebt helpt dit : stamp wat aspirientjes fijn doe er wat warm water over heen. Maak er een papje van en smeer het op de puist. Laat het 3 uur intrekken en dan is de puist weg... Is dat waar. Ik wil het niet graag gebruiken zonder dat ik het zeker weet. Straks word het nog erger :$

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
28K

Het beste antwoord

Het aspirine gezichtsmasker is niet iets nieuws, maar veel mensen zijn zich niet bewust wat voor goeds het masker kan doen met de huid! Aspirine is gemaakt van salicylzuur ook wel bekend als Beta Hydroxy Acid, BHA in het kort. BHA staat bekend om het herstellen van de huid (verwijderen van de dode huidcellen), en vooral om het schoon te maken tot diep in de poriën, en het verminderen van rode vlekjes. Een zelfgemaakt aspirine masker is makkelijk te maken, en vooral goedkoop!

Aspirine bevat zoals ik al zei Salicylzuur. Dit verweekt de hoornlaag van de huid, waardoor het verstopte poriën opent, de bacteriën daarin neutraliseert en waardoor de geneeskrachtige eigenschappen van de overige ingrediënten van het masker beter opgenomen worden door de huid. Dit masker werkt dus ontstekingsremmend! Acne en puistjes zijn als het ware ook kleine ontstekingen. In heel veel verzorgingsproducten (met name in acne producten) zit ook salicylzuur verwerkt. Bij een noodsituatie is het Aspirine Masker daarom een erg populaire methode, dit masker bevat namelijk een veel hoger percentage acetylsalicylzuur dan de verzorgingsproducten in de winkel. Aspirine kan je gewoon bij de Etos, supermarkten, en apotheken kopen.

Geschikt voor: vooral normale tot vette en gecombineerde huid, acne-gevoelige verstopte huid.

Wat heb je nodig?

■Aspirine: aspirine bestaat uit Acetylsalicylzuur zoals ik net al heb verteld.
■Citroensap: citroen bevat citroenzuur en AHA (Alpha-Hydroxy-Acids) die de huid exfoliëren (dode huidcellen verwijderen).
■Honing: honing heeft vooral vochtvasthoudende eigenschappen. Bovendien bevat honing veel vitamine C en ook diverse B vitamines. Je kunt ipv honing ook prima water of Aloe Vera gebruiken.

Ik gebruik altijd 4 aspirines voor 1 behandeling. Doe de aspirines in een bakje, en prak deze fijn met een lepeltje tot een poeder. Prak de aspirines zo fijn mogelijk!

Voeg vervolgens de honing toe. 1,5 theelepel honing is voldoende voor het hele gezicht.

Tot slot voeg je nog een paar druppels citroen toe aan het mengsel. Dit is optioneel! Je kunt deze stap ook gewoon overslaan.

Roer alles nog even goed samen, en breng het aan op je gereinigde gezicht. Laat het 10 a 15 minuten zitten en spoel het af met lauw warm water.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.todaysbeauty.nl/?p=3608
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dat werkt niet. Als dat zou werken, hadden ze dat allang geweten en was het net zo bekend als clearasil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aspirine werkt samentrekkend, dus zal het puistje minder rood worden en misschien iets kleiner.

Toegevoegd na 13 minuten:
www.juffrouwzwabber.nl/.../10-verrassende-toepassingen-van-aspiri...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
na het scheren van de bikinilijk gebruik ik bodylotion met verpulverde aspirine (geen paracetamol).
hierdoor heb ik veel minder last van rode puntjes en ontstekinkjes, maar dat is wel preventief.
als je een al bestaande puist met aspirinepap behandelt, zal je daar zeker baat bij hebben, maar ik betwijfel of de puist na drie uur weg is.
ik zou het eens een nachtje laten intrekken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ja, ik heb het gedaan. En het meeste was weg hahahahahhaha