Hoe doen meisjes dat zwarte lijntje boven hun ogen?

Ik vind dat echt mooi, eyeliner boven net boven je bovenste wimpers. Maar hoe doen ze dit? Met een gewoon oogpotlood lijkt me te moeilijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met houtskool.

Antwoorden (9)

Ik heb zelf een doosje met gewoon zwarte oogschaduw, dan pak ik een make-up kwastje, die maak ik nat en dan door dat doosje heen.
Verder heb je inderdaad oogpotloden wat je kunt gebruiken maar er zijn ook zat vloeibare eyeliners te koop. Dat is ook met een soort kwastje.

Je trekt dan aan de buitenkant van je oog het vel strak (richting je oor) en met je andere hand breng je de eyeliner aan. Als je het vel niet strak trekt wordt de lijn niet egaal omdat je huid dan meegaat met het potlood of kwastje.

En, natuurlijk, oefening baart kunst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt kohlpotloden waarmee je eyeliner kunt aanbrengen, maar ook vloeibare eyeliner die je met een dun penseeltjes aanbrengt. Het penseeltje zit vast aan de dop van het flesje eyeliner.
Het is er in verschillende kleuren die je kunt aanpassen aan de kleur van jouw ogen of de kledingkeuze.
Om een mooie strakke lijn te trekken gebruik je dan ook meestal vloeibare want die is kan je dunner en scherper tekenen dan met kohlpotlood. Kohlpotlood kan je echter wel weer mooier vervagen.
Het is echter een kwestie van oefenen en een vaste hand om het goed aan te brengen.
Kijk eens op deze site voor tips bij het aanbrengen;

http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/eyeliner.php
11 jaar geleden
Ik doe het altijd met gewoon oogpotlood, dat vind ik makkelijker dan met eyeliner. Je trekt je ooglid strak naar de zijkant, en dan trek je met je andere hand een recht lijntje langs je wimperrand, zo krijg je een mooi lijntje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo doe ik het ook,gaat perfect.
Vooral een echt goed kohlpotlood is daar ideaal voor.
Ik heb zelf verschillende oogpotloden voor een dun of een dikker lijntje.
Misschien ook nog een goede tip. Eyeliner is idd lastiger aan te brengen.
Rimmel heeft een eyeliner met een vaste punt ipv kwastje. Is veel makkelijker... En dan is het veel oefenen...
En let wel op dat je ogen vaak niet gelijk zijn van vorm.
Dus het ene lijntje kan dikker zijn dan het andere om je ogen gelijk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe het moet staat er al vaak genoeg
Maar het is handig om met je elleboog op iets te leunen bv een wastafel. Je hand trilt minder hierdoor en de lijn wordt beter.
Gewoon heel veel oefenen en dan lukt het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel meisjes gebruiken oogpotlood of vloeibare eyeliner. Die zijn in allerlei verschillende variaties te krijgen. Voor oogpotlood heb je bijvoorbeeld hardere en zachtere potloden.
Als je wil weten hoe je dat lijntje aanbrengt kun je op Youtube ontzettend veel filmpjes vinden waar meisjes uitleggen hoe zij dat doen. Zoek eens op 'Eyeliner tutorial' of 'Eye pencil tutorial'.

Iedereen doet het anders en geeft de voorkeur aan een ander product. Het is een kwestie van proberen om uit te vinden wat jou het beste staat en welk product je het liefste gebruikt. En natuurlijk veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een oogpotlood kan het inderdaad erg lastig zijn om een lijntje boven je ogen te maken. Je kan eyeliners of liquid liners gebruiken, die zijn makkelijker om te gebruiken dan oogpotloden omdat ze een veel dunner kwastje hebben en daardoor kan je dus een veel dunner lijntje tekenen. Als je op google googelt: 'Hoe kan ik eyeliner aanbrengen? zullen er wel wat dingen opkomen die van pas komen. Hier zijn nog twee foto's van twee eyeliners (Rimmel en 2true)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh Ja, nog veel succes he!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de HEMA heb je voor een paar euro in allerlei kleuren voor je oog een eyeliner potlood dat je nooit hoeft te slijpen, waar je de punt naar buiten draait als ie opraakt, dus altijd een scherp lijntje, en ook nog waterproof.
Doe je oog dicht zet de punt buiten je ooghoek vanaf waar je de lijn hebben wilt, trek de huid strak met je vinger en trek de lijn naar binnen toe. Eindig eventueel met een punt. Lastig uitleggen maar ik kan het je op cam eventueel demonstreren, als je interesse hebt.

Groetjes en veel tekenplezier ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik meestal doe, is een dikke lijn maken met een kohlpotlood. Daarna smeer ik een beetje dagcreme op een wattenstaafje, en met het wattenstaafje kan je het lijntje makkelijk de vorm geven die jij mooi vindt! Succes ermee! ;)