Ik vond een andere mening dan Pelle gevonden heeft.

Dagcrème – moisturizer – crème

Hetzelde. Moisturizer is de Engelse benaming van dagcrème. Er zijn wel aparte producten die ‘extra moisture’ toevoegen, maar die heten nooit ‘gewoon’ moisturizer.

http://www.beautygloss.nl/2011/08/09/verwarrende-benamingen-van-beauty-producten/

Dat klopt ook niet helemaal want het Engelse woord is met een s.
moisturiser the ~
crème (de ~), huidcrème (de ~), smeerseltje (het ~)

Heel vaak is het dus wel hetzelfde!!

Er is verwarring met het Engelse werkwoord
"to moisten", wat betekent: bevochtigen.

Veel dagcremes adverteren met: vochtinbrengend.
En dat zou dus moisturizing kunnen zijn.

'moisturize (Werkwoord)
to keep the moisture in (skin): “This cream is used to moisturize the skin.”
= dus: vocht inbrengen

Andere merken adverteren juist weer met hun speciale vochtingbrengende moisurizer, die zou nog meer vocht inbrengen.
Dat dat overigens niet kan, dat is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, Er zijn wel potjes waar Moisturiser op staat, dus dat is gwn hetzelfde als dagcreme, of zou er toch een verschil zijn?

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet hetzelfde:

Veel mensen halen dagcrème en moisturizer door elkaar. Vergeet nooit meer: dagcrème is niet hetzelfde als moisturizer! Dagcrème is een crème die je elke dag opdoet om je huid te voeden en te beschermen tegen invloeden van buitenaf (en heeft vaak een zonnefactor). Moisturizer is een crème die je niet per se elke dag gebruikt om je huid te ‘moisturizen’. ‘Moist’ is Engels voor ‘nat’ of ‘vochtig’. Een moisturizer is dus een speciale vochtinbrengende crème, ideaal voor meiden met een hele droge huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook geschikt voor jongens met een droge huid :) +
Moisturizer heeft de naam:vocht inbrengend.

Klinklare onzin, evenals een peperdure dagcreme.
Maak je huid goed schoon savonds en daarna een beetje lichte creme.