kan je acne van aardbeien krijgen?

of het zijn de aardbeien of het is kiezelaarde die ik sindskort slik..
ik heb normaliter nergens last van..maar dit zijn allemaal iniminie onderhuidse bobbeltjes..

Toegevoegd na 41 minuten:
ik denk dan toch dat het milia zou kunnen wezen..
hoe heb ik dit gecreëerd dan?te weinig gescrubd?
en vertrekt dit zelf weer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Dit klinkt meer als milia, dan als acne, milia ontstaat door opstapeling van dode huidcellen, een sterke verhoorning van je huid, je kunt het zelf verwijderen met een zgn comedonendrukker, maar beter kun je dat door de schoonheidsspecialiste of je huis- of huidarts laten doen, omdat je, als je het zelf doet, je huid snel beschadigd en littekentjes achterblijven.
Milia herken je aan bobbeltjes zo groot als een speldenknop.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt een allergische reactie van aardbeien krijgen, lijkt op acne, maar is het niet.

Toegevoegd na 16 minuten:
Milia kun je niet voorkomen, soms gaat het vanzelf weg, anders kun je het weg laten halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt van die aardbeien wel een allergische uitslag krijgen die op puistjes lijken,dit is echter geen acne.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardbeien kunnen allergische reacties opwekken.
Ze werden voorheen ook bespoten met veel pesticiden.
Een EKO-keurmerk zou dit moeten uitsluiten.
Een allergische reactie komt meestal tot uiting in een huiduitslag, maar die krijg je al als baby of klein kind.
Als je er toen niet gevoelig voor was, dan kan je er zelden ineens allergisch voor worden. Hierop reageert jouw lichaam al direct als je ermee in aanraking komt.
Indien je dus altijd al aardbeien kon eten zonder reacties, ben je er niet allergisch voor.
Probeer eens de EKO aardbeien of laat ze een tijdje staan en kijk of het minder wordt. Dan weet je of het door hen of door de kiezelaarde komt.
Je kunt ook eens bij de huidarts laten testen welke stof dit veroorzaakt. Mijns inziens is dit iets van verhoogde talgproduktie en alleen een dermatoloog kan dit met zekerheid zeggen. Hier zijn ook middeltjes tegen.
11 jaar geleden
Sommige mensen zijn gevoelig voor aardbeien en krijgen daar een vorm van acné van. Wat je kunt doen is de aardbeien is met heet water wassen en dan met koud water naspoelen, dan verdwijnen de stoffen die invloed kunnen hebben op je huid.