mogen ze je extra geld vragen voor een nabehandeling?

via vakantieveilingen.nl heb ik een veiling gewonnen van permanente make up.
nu zegt het bedrijf dat voor een nabehandeling bijbetaald moet worden.
mag dit? want in principe is een 2e soms 3e behandeling altijd noodzakelijk en betaal je voor een eyeliner.
het lijkt mij dat gezien je betaald voor een eyeliner , je toch het recht hebt, dat deze naar wens gezet zal worden. en niet dat je terug moet komen (wat altijd moet) en dat je daar dan wel voor moet betalen?
het staat ook niet onder het kopje exclusief maar als je een mooi resultaat wilt is het toch wel enigzins verplicht een 2e keer terug te gaan.
dus kortom mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roxy, als ze als voorwaarde zouden zetten dat 'als er een tweede behandeling nodig is dan wordt die ook vergoed' ga je ook het schip in want degene die de permanente makeup zet zal ALTIJD zeggen dat het bij jou niet nodig is. Links- of rechtsom, je zult er weinig mee opschieten.

Het beste antwoord

Ja dat kan want het is niet zo dat je een 2e keer 'moet' behandeld worden voor een goed resultaat. Indien het van de 1e keer goed gedaan is én als Jij het behandelde deel exact nabehandelt met aangepaste crème zoals door hen wordt aanbevolen dan kan je jáááren verder met het resultaat. Dat ervaar ik zelf.

Laat je dus niet misleiden door hen die beweren dat je 'moet' nabehandeld worden. Het is echter wel zo dat velen geen geduld hebben om het behandelde deel zelf goed na te behandelen en dan ontzeggen ze zichzelf een goed resultaat.
Maar dat zeggen mensen er zelden bij, dat ze zelf zijn gaan prutsen aan de korstjes die vaak gaan jeuken omdat ze de crème niet gebruiken om de behandelde plekken vochtig te houden en daardoor kan de inkt onvoldoende intrekken.

Indien je twijfelt of je dit wel moet doen dan heb je al een slecht startpunt en dan zou ik het gewoon niet doen. Indien je er wel voor gaat doe het dan in volle Vertrouwen.

Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil het erg graag laten doen en gezien mijn lichte huid en ervaring met tattoo's ga ik er ook vanuit dat het na de 1e keer goed zit, maar vraag me toch sterk af wat mijn rechten zijn als het dus na 1 behandeling nog niet netjes of mooi is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de reactie van GerdaMaria lees dan lijkt het me mee te vallen. zeker als je het in eigen hand hebt. Punt van mij, GM ;-) Een goed overleg lijkt me het beste. Succes met je besluit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roxy ik werd zojuist gewezen op iets, mijn advies klopt niet helemaal....

Andere antwoorden (2)

Hangt er vanaf hoe er werd geadverteerd. Regels met betrekking tot misleidende reclame staan in boek 6 vanaf artikel 193 in ons burgerlijk wetboek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staat altijd bij "buiten de veilingkosten staan de enige andere verplichte kosten onder het kopje verplicht".
bij deze veiling staat bij verplicht enkel de veilingkosten van 4 euro.
ze kunnen natuurlijk zeggen dat een nabehandeling niet verplicht is, maar dan heb je toch een incompleet product ontvangen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en nu de kop van de ad zelf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de kop is permanente make up met 3d hair stroke techniek Wat wordt er geveild? • Permanente make-up van de wenkbrauwen of een eyeliner onder of boven het oog
• Voor 1 persoon Data Geldig tot 1 jaar na sluiten van de veiling.
Reserveren in overleg met de aanbieder, op basis van beschikbaarheid. Exclusief Verplicht
• € 4,- administratiekosten VakantieVeilingen.nl
Zoals het bij iedere transactie geldt: dit moet van tevoren, voordat de 1e behandeling plaatsvindt, gemeld worden (ook al staat de behandelaar(ster) bij wijze van spreken klaar om de permanente make-up te zetten). Als je daarmee (mondeling) akkoord bent gegaan dan moet je gewoon betalen, OF de 2e behandeling niet door laten gaan. Dat is aan jezelf.

Anders wordt het als het niet van tevoren is gemeld, maar achteraf. Dan kun je nog kijken of je iets getekend hebt of wat dan ook. Ook als het redelijk is dat je een 2e behandeling had kunnen verwachten (om welke reden dan ook) dan moet je het gewoon betalen.

Als het niet is gemeld, en je had het redelijkerwijs niet kunnen weten, dan wordt het anders: dan kun je afzien van de tweede behandeling. Als je dan voor je gevoel schade lijdt, omdat je voor gek loopt, dan is het denk ik net als bij de kapper: even bijknippen. Dan is het, denk ik, onredelijk dat de behandelaar er geld voor vraagt.

Wil je het echt keihard spelen: dan kun je zeggen: door niet de 2e/3e behandeling in te gaan lijd ik schade. Dit moet je dan aantonen en kun je de rechter vragen om een beslissing.

Ik denk dat mijn beste advies is: kijken of je allebei water in de wijn kunt doen en een deel betalen (of bijv. alleen de materiaalkosten, zeg maar).

Succes!

Toegevoegd na 9 minuten:
Oh jah, voor de veiling moet dit óók gecommuniceerd worden. Omdat het om een veilig gaat, kan ik het me voorstellen dat de veiling hun regels hebben en dat het product niet inwisselbaar is. Dat kán wettig en redelijk zijn.

Dan heb je nog één troef, maar dat werkt alleen als je het product niet genomen hebt (omdat het om een cosmetisch product gaat) en het nog binnen 7 dagen is: het is een koop op afstand (via internet). Dit mag zonder opgave van redenen ongedaan worden gemaakt binnen uiterlijk 7 dagen na het bieden.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik kreeg nog een correctie aangereikt van Pelle, terecht: volgens de gegevens van de Rijksoverheid is het bij producten gekocht via een (online) veiling niet mogelijk binnen 7 dagen de aankoop te annuleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fout advies, die troef geldt niet: Geldt voor veilingen een afkoelperiode van 7 dagen i.v.m. Wet Kopen op Afstand? Nee, volgens de gegevens van de Rijksoverheid is het bij producten gekocht via een (online) veiling niet mogelijk binnen 7 dagen de aankoop te annuleren. http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa.html#anker-uitzonderingen-richtlijn-kopen-op-afstand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk Pelle! Weer wat geleerd! :-) ja en de min is verdiend hehe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn dat je het zo sportief opvat (ik zou er bijna alsnog een plusje van maken ware het niet dat mensen nu gaan denken dat ze er nog onderuit kunnen). Misschien moet je even een aanvulling geven op je toevoeging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja een plusje is pedagogisch niet verantwoord :-) . Goed idee over dat antwoord bewerken