nee, haar groeit vanuit de wortel dus het afbreken van een haar is geen vereiste om langer te worden/normale lengte te bereiken. ;-)

Toegevoegd na 9 minuten:
afbreken moet zijn uitvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow ok want daarnet las ik dat als je je wimpers afknipt dat ze dan pas weer de goede lengte aangroeien als ze uitvallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beetje onduidelijk antwoord, een haar kan toch gewoon vanuit de wortel verder groeien, wel of niet afgebroken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
men kan van alles op internet zetten, een bron moet wel betrouwbaar zijn natuurlijk :) genkipt haar valt niet spontaan uit (wees blij) en dat is ook zo bij wimperhaar. haar zelf is dood materiaal, en groeit vanuit de haarwortel tot een bepaalde lengte. geknipt haar hoeft dus écht niet uit te vallen wil het weer een juiste lengte krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De haren op je armen en benen groeien toch ook niet oneindig door. Als ze een bepaalde lengte hebben bereikt vallen ze uit. Een nieuw haartje neemt daarvoor de plaats in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De min is overigens niet van mij.
;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@monaL
wat is er onduidelijk aan dan? @kikob. nee haren op benen groeien idd niet oneindig door (leuk, dreads op de kuit) ;-)
een haar groeit tot een bepaalde lengte, en gaat voor een bepaalde duur mee. dat geknipte haartjes verder groeien blijkt uit deze link:
http://www.hairdocs.info/seite_holland/newsblock5.htm hier lees je ook:
De wimperhaartjes van het bovenooglid hebben een gemiddelde lengte van 8mm tot 12mm, de lengte van de wimperhaartjes van het onderooglid varieert tussen 6mm en 8mm. De gemiddelde levensduur van een wimperhaartje ligt tussen 100 en 150 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interssante link. Ik heb hem goed doorgelezen. De haartje die bijgeknipt moeten worden komen van je hoofdhuid af.
Hier zou je dus, indien gewenst, wél dreads van kunnen laten maken ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha,
dreads én lange volle wimpers!
wat wil een mens nog meer? ;))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de minnen niet, plus dus, als dat niet zo zou zijn, zou je ook maar 1 keer je benen hoeven te scheren.
Ja. Ze zullen eerst uit moeten vallen een wimper wordt ca. een halve cm lang en kan bij de wortel niet 'weten' dat er een stukje is afgebroken.
Bovendien is het een fabel dat je wimpers langer en voller worden als je ze afknipt. En wel om dezelfde reden. Wat je doet is eigenlijk de dunne uiteindjes afknippen. Je hebt er niets aan. Ze worden korter en blijven zo totat een nieuwe wimper aangroeit.