Hoe breng ik gel nagellak op? Ik bedoel dus niet de acrylnagels!

Toegevoegd na 51 minuten:
Gel nagelLAK, dus geen gelNAGELS

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Soak off gel is een dunne gel die je aanbrengt op de nagels net als gewone nagellak (dus gewoon een potje met een kwastje). Bij deze gel nagellak hoef je niet te wachten tot het droogt want deze gel nagellak droogt binnen enkele minuten onder een UV-lamp, net als gelnagels. Toch is deze gel nagellak niet te vergelijken met kunstnagels zoals acrylnagels en gelnagels, Soak off gel is namelijk een stuk dunner en flexibeler en makkelijker te verwijderen.

Wat heb je nodig voor Soak off gel nagels:

Een nagelijl
Alcohol om de nagels mee te ontvetten
Soak off gel nagellak (een basecoat, kleur en topcoat)
Celstofdeppers (pluisvrije wattendoekjes)
Een UV-lamp

Hoe wordt de Soak off gel nagellak aangebracht?

Vijl de nagels in de gewenste vorm en lengte.
Duw de nagelriemen voorzichtig naar achter.
Ontvet de nagels met bijvoorbeeld alcohol.
Breng de basecoat aan (om verkleuring van de eigen nagels te voorkomen).
Laat de basecoat 30 seconden uitharden onder de UV-lamp.
Breng vervolgens de gewenste kleur gel nagellak aan.
Laat de gel 4 minuten uitharden onder de UV-lamp.
Breng voor extra glans en bescherming een topcoat gel nagellak aan.
Laat deze 1 minuut uitharden onder de UV-lamp.
Veeg vervolgens eenmaal met een celstofdepper (pluisvrije wattendoekje) de kleeflaag van de nagel.

Eventueel kun je ook 2 lagen gekleurde gel nagellak aanbrengen.
Laat de lagen dan wel apart van elkaar uitharden onder de UV-lamp.