hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn haar krult maar niet pluist?

ik ben een jongen, 16 jaar, ik heb krulhaar, dat vind ik heel vervelend maar ik moet het toch accepteren. krulhaar opzich vind ik niet zo heel erg, maar het is een groot probleem dat het zo enorm pluist.
ik heb altijd al een beetje langer haar gehad.
op de bovenkant van mijn hoofd, golft mijn haar een beetje, maar het pluist daar wel het meeste.
en tussen mijn hoofd en mijn oor (raak met je duim je oor aan, en met je wijsvinger je oog. daartussen bedoel ik) heb ik van die hele erge krullen, volgens mij noemen ze dat schapenkrullen. mijn kapster zegt dat ik droog haar heb, maar als ik vraag om advies, doet ze altijd een beetje vaag en onduidelijk.
ik wil graag dat mijn haar meer in plukken krult, dan dat ze allemaal hun eigen kant op gaan. ik wil dat het niet meer pluist, en ik wil dat bij die schapenkrullen tussen mijn oog en mijn oor mijn haar meer naar beneden hangt en krult. in plaats van dat het bijna horizontaal krult.
ik weet niet of dit handige informatie is, maar mijn vader is italiaans, en mijn moeder nederlands, misschien zegt dat iets meer over de eigenschappen van mijn haar.
ik ben op het moment murrays aan het gebruiken, ik heb van alles geprobeerd. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (7)

Je zou cremespoeling kunnen gebruiken. Wat ook kan is creme van bv andrelon gebruiken, dat heet geloof ik perfecte krul. Dit gebruikt mijn dochter ook. Je moet dat in nat haar doen en dan een beetje in de krullen knijpen zeg maar. Dus niet wild er met je handen door heen gaan. Evt Als je haar droog is zou je er nog een beetje olie in kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan brylcreem kopen, of wax in je haar doen, het heet ook wel pommade. Je kan ook Palmers gebruiken
http://images.parfumerie.nl/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/palmer_s-coconut-oil-formula-moisture-gro.jpg

Een beetje maar, werkt heel goed tegen pluizen. Hoe meer je in je haar doet, hoe meer je ermee kan, maar je moet er wel mee oppassen, dat het niet té vettig wordt. Liefst na het douchen als je haar droog gemaakt hebt.

Maar om te doen wat jij wilt, zou ik wax / palmers gebruiken als je haar droog is. Je kan er wat van in je haar doen, je haar wordt er ook zwaarder van en heeft veel minder een eigen wil.

Ik heb zelf drie kinderen met (zeer) gekruld haar en weet uit ervaring en van vrienden om mij heen dat je gekruld haar vettig moet houden om het in bedwang te houden.

http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/29034789101429/T/340x340/C/FFFFFF/url/junior-power-styling-wax-shine.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
John Frieda heeft hier een speciale lijn voor, die ook nog werkt, de Frizz ease curl, deze lijn bevat oa een shampoo, waar siliconen aan toegevoegd zijn, die de krul niet laat pluizen, ook de stylingproducten van deze lijn zijn prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb ook krullen en ik gebruik een of andere goedkope gel voor krullend haar. Gehaald bij de kruidvat en het heet iets van curly fso, groene verpakking. zorg dat je haar nog een beetje vochtig is van het douchen fso en dat je daarna pas de gel dr in doet werkt echt goed, en natuurlijk niet te nat want dan werkt het juist niet en gaat het schuimen fso.

suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shampoo kiezen voor gekruld haar, die van Kruidvat is zeer goed, wax kan wel maar niet als je fijn haar hebt. Mouse voor krullend haar kan ook, regelmatig een masker voor je haar gebruiken, of anders olijfolie in je haar smeren en vijf uur laten intrekken. Slechte stoffen in shampoo's kunnen je haar pluizig maken, en droog maken.
Google maar eens op sodium lauryl sulfate
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en als je dan denkt o jee ik wil een shampoo zonder sles. Etos heeft er een. Weet even de naam niet. Maar leuke gekleurde flessen. Ook douchgel zonder sles
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.mooiblog.nl/yes-to-tomatoes-haarverzorging/
mijn advies is niet te vaak kammen. Ik zelf kam het voor het douchen en na het douchen. Maar verder laat ik het zo. De meningen hier over op goeie vraag zijn nog al wisseld. Er zijn mensen die dan zeggen maar dan krijg je klitte. Maar ik krijg regelmatig complimenten dat mijn haar zo mooi en gezon glanst dus ik zie het probleem niet. Verder zou je een masker kunnen proberen die maakt je haar iets zachter. En hoe raar het klinkt gewoon over stappen naar vrouwenshampoo dan heb je veel meer keus. Ik zag al iemand cremespoeling adviseren lijkt me een hele goede. perfecte krul of voor droog en beschadigt haar. Wel alleen de onderkant met cremespoeling doen. Anders heb je zo vlug vet en slap haar. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind de nieuwe lijn van John Frieda ook goed. Daarnaast vind ik het altijd fijn als ik in nat haar mousse doe en vervolgens mijn haar droogföhn terwijl ik er dan ook met mn handen doorheen ga om het goed te drogen.