Kun je conditioner elke dag gebruiken?

Dus zonder shampoo, maar wel conditioner? En ik vroeg me ook af of dit je haar vetter maakt (als je het elke dag gebruikt)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (2)

Ja, je zou conditioner ook zonder shampoo kunnen gebruiken.
En ja: het maakt je haar vetter, maar dat geldt ook voor het elke dag wassen.

Hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt.
Dit is helaas een vicieuze cirkel want als je haar vet is wil je het wassen.

Mijn advies (als je vet haar hebt): even door de zure appel bijten en een paar dagen wachten met wassen.

Ik was mijn haar nu nog maximaal 2 keer per week en het wordt stukken minder snel vet dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het beste is om én shampoo én conditioner te gebruiken. door shampoo gaan je haren 'open' staan. en door de conditioner 'sluit' je haar weer. vandaar dat het zo zacht word. Als jij iedere dag alleen conditioner gebruikt 'sluit' jij je haar meer en meer. daardoor word het ook steeds vetter. Je kan best iedere dag conditioner gebruiken, maar doe dit dus wel in combinatie met shampoo als je geen vet haar wilt