Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gaat de pus van een puist heen als je de puist niet uitknijpt?

Mijn broertje had laatst een dikke puist en hij vroeg of hij hem moest uitknijpen. Ik antwoordde daarop van: alleen als hij 'rijp' is, dus met een wit puntje, maar het geeft denk ik ook niet als je hem niét uitknijpt.. En toen bedacht ik me ineens: hey, waar gaat dat pus dan heen? Lost het op? Knalt ie vanzelf uit elkaar? Of gaat het weer terug naar waar het vandaan kwam ofzo?
Ben erg benieuwd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advies: Knijp een puistje nooit uit, het pus bezit namelijk bacteriën en dat kan ervoor zorgen dat je de huid infecteert en dus nog meer puistjes zal krijgen, wat absoluut niet de bedoeling is lijkt me. Het goed reinigen van de huid is het belangrijkste wat je kunt doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je lichaam ruimt dat vanzelf op, het wordt dus opgenomen door je lichaam als de bacterien door de afweerstoffen zijn overwonnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je lymfestelsel ruimt zoiets op door het in je bovenste holle ader te dumpen waarna het door de organen uit je bloed wordt gezuiverd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding