Werkt 10 minuutjes onder de zonnenbank tegen puistjes?

ik heb vaker last van puistjes, zou een kuurtje van ong. 10 minuutjes helpen, crempjes werken bij mij niet, en vanaf welke leeftijd mag je onder de zonnebank?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.9K

Antwoorden (5)

ik had vroeger ook best last van puistjes, en ik ging inderdaad onder de zonnebank, dit hielp zeer zeker, maar het is natuurlijk geen wondermiddel.

ik ging 1x in de week naar de sportschool, en daarna lekker zonnen. dus het kan zijn dat al dat gezweet positief was voor mn poriën, of de zonnebank..

verder.. het is april ;) dus bespaar nu je centjes, en ga, als het zonnig is, lekker buiten liggen, krijg je frisse lucht EN zon, en het kost je geen cent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonnebank zal zeker helpen, maar verwacht niet na een paar keer helemaal 'schoon' te gaan. Het verschilt per persoon. Doe dit wel met mate, je weet wel, huidveroudering, grotere kans op huidkanker. Je kan niet vaak genoeg gewaarschuwd zijn.

Bij mij werden een aantal kleine vlekjes wel iets minder zichtbaar toen ik eronder ben gegaan. Bij een vriendin werd het ook minder maar de meeste pukkeltjes en mee eters bleef je toch wel zien. Weer een klasgenoot had nergens last meer van!

Voor de zonnebank moet je 18+ zijn.

Toegevoegd na 40 seconden:
Sorry ik bedoelde verwacht niet na 1 keer helemaal schoon te zijn.

Misschien dat vaker wel zou helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord : bij mij niet !

Vele jaren heb ik heel veel last van 'jeugdpuistjes' gehad. (Nu wordt dat gewoon 'acné' genoemd. )

Niets hielp, ook de zonnebank niet, ik werd roze en oké de puistjes waren niet erger geworden maar toch, niet echt !

Wat bij mij wel hielp : de 'Diane 35' anticonceptie pil...

Het was een wonder !

Advies

Ga naar je huisarts en vraag om de 'Diane 35' pil of een misschien betere (kan er inmiddels zijn, weet ik niet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop nu stiekempjes dat de vraagsteller een man is.. xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL ... als dat zo is, dan is tegenwoordig naast de
Viagra (de "mannenpil") vast wel een mannelijke
Diana 35 de zogenaamde "Richard 42", uitgevonden (een beetje minder van dittem en een beetje meer van dattem). Moet kunnen !
Zonlicht kan acne tijdelijk tegengaan maar vochtige ruimtes (zoals een zonnebank kan je beter vermijden. Je kan beter 2 maal daags de plekken waar de puistjes voorkomen afdeppen met lauw water en neutrale zeep.

Gebruik absoluut geen cosmetica en alleen neutrale zeep. Cosmetica en de meeste lekker ruikende zalfjes en zepen of badschuim kunnen veel vet (talg) aanmaken in de porieën wat Acne juist weer kan bevorderen. Mocht je na 3 maanden nog geen resultaat hebben kan je de huisarts nogmaals inschakelen.

Onder een zonnebank kan je goed zweten, het is echter geen echte zon. Een zonnestudio zul jij als 16 jarige nog niet mogen bezoeken. Maar onder een zonnebank moet je je insmeren met een goede zonnefactor wat ook weer erg vet is en dat is nu juist weer niet goed voor de Acne. Bovendien kan een zonnebank of zonnehemel je weer andere problemen geven.

Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de zonnebank doe je geen beschermingsfactor op, je voorkomt verbranden door er niet te lang onder te gaan en de tijd langzaam per keer op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch wordt er vaak geadviseerd (zeker voor mensen met een hele lichte huid (zoals ik) om ook onder een zonnebank (hoe kort ook) een beschermingsfactor te gebruiken. Liever voorkomen dan genezen zeg ik altijd.
Dat verschilt per persoon.

Je kan op het strand zwemmen, zeewater schijnt goed te helpen tegen de puistjes door het zout dat erin zit.