Is het goed voor je om elke dag niveau crème op te smeren?

Ik smeer elke dag de crème op de foto op mijn gezicht. Is dit goed voor mijn gezicht ?

Ik heb zelf een droge huid en mijn huid begint te trekken wanneer ik na het douchen deze crème niet op smeer

En heeft het ook bijwerkingen voor puistjes die al aanwezig zijn of kunnen deze door de crème gestimuleerd worden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.3K
jodyenboyke
12 jaar geleden
Ouderwetse nivea is al jaren het geheim van veel oudere mensen die er nog fantastisch uit zien! Dus kan zeker geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is speciale gezichtscrème van Nivea. Smeer ik al jaren.

Antwoorden (5)

Ik heb eens van een schoonheidsspecialiste gehoord dat deze creme niet goed is voor je gezicht. het is een erg dikke en vette creme, dit sluit je huid af. Voor je handen of lichaam kan het wel, maar voor je gezicht kun je beter een echte gezichtscreme halen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Nivea is een goede creme maar toch denkelijk te vet voor je gezicht,voor een enkele x als je erg droog of schraal bent in je gezicht is het niet erg,maar je kan beter een ander cremetje kopen voor je gezicht.Informeer is bij de drogist,en het hoeft niet duur te zijn hoor dure creme is nooit bewezen dat het beter is.
12 jaar geleden
Ik heb een dame gekend van in de tachtig, die al decennia elke avond een DIKKE laag Nivea op haar gezicht smeerde, en ik moet zeggen: je kon precies zien waar ze altijd ophield met plamuren, want daaronder begonnen de rimpels. De huid die ze smeerde, was opvallend glad en mooi.
Als je echt een advies wilt dat helemaal afgestemd is op jouw huid, kun je eens naar een huidspecialist gaan (een gespecialiseerde schoonheidsspecialist).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De crème die je nu gebruikt, is iets wat aan de vettige kant. Ook al heb je een droge huid, is dit niet de ideale oplossing. Wel is deze crème handig en tijdelijke kan het hulp bieden! Maar als je de droge huid echt wilt verzorgen en wilt voeden, moet je kiezen voor een goede hydraterende moisturiser (dagcrème), alleen dan verhelp je de droge huid.

De crème die je nu gebruikt trekt niet goed in de huid waardoor het een vettig laagje achterlaat, het is juist belangrijk dat de crème goed in de huid trekt en dus de huid laat hydrateren. Voordat je gebruik maakt van een goede crème, is het belangrijk dat je de huid eerst goed reinigt. Doe dit met de daarvoor bestemde cleansers of face washes en absoluut niet met zeep. Zeep is namelijk te hardnekkig en maakt alles te schoon, het verwijdert namelijk ook het natuurlijke vette laagje op de huid, waardoor de huid dus nog meer uit zal drogen!

Maak zowel 's ochtends als 's avonds gebruik van deze hydraterende crème (ook zou je de huid extra kunnen beschermen als je naar buiten gaat, bijvoorbeeld als het ontzettend koud is buiten of er staat buiten een harde koude wind. Dit kan de huid namelijk ook laten uitdrogen, dus bescherm de huid dan extra!).

Drink ook voldoende water, zo verbeter je de vochtbalans in het gehele lichaam, dus ook in de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van thuis uit ben ik groot gebracht met nivea creme, en mijn moeder smeerde haarzelf en heel de familie in met nivea creme.
je had in die tijd niet eens allerlei hydraterende en vochtregulerende cremes van allerei merken.
je had nivea en deed iedereen t mee.
ik gebruik tot op de dag van vandaag nog steeds nivea creme, geen speciale voor t gezicht, dat is allemaal naderhand op de markt gebracht, niet omdat t gezicht er om vroeg maar om de verkoop van het product.
smeer gewoon je gezicht er mee in, het kan helemaal geen kwaad, beter een goed verzorgde huid dan een droge..