Mannen zeggen vaak het een hun (mannen) scheermesje bot wordt als een vrouw haar benen er mee scheert? Klopt dit?

Of is dat een fabeltje, ik zou toch zeggen haar is haar en vrouwenbenen haar lijkt me niet dikker en stugger dan een mannenbaard.

Toegevoegd na 58 minuten:
ter verduidelijking ik bedoel dus 'sneller' bot wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt het misschien omdat die haren vaak langer zijn?

Het beste antwoord

Een scheermesje wordt nu eenmaal bot door het te gebruiken. Zeg maar: een bepaalde hoeveelheid minder scherp per vierkante decimeter geschoren huid.

Twee vrouwenbenen (en eventueel ook de armen) bevatten heel wat meer vierkante decimeters huid dan één mannenkin.

Ik ben slecht in schatten, maar laten we eens zeggen dat één vrouwenbeen net zoveel huidoppervlak heeft als 15 mannenkinnen. Twee vrouwenbenen staan dus gelijk aan 30 mannenkinnen.

Een man vervangt zijn scheermesjes eens per maand, geloof ik, omdat ze dan te bot zijn geworden.

De man heeft dus gelijk: als een vrouw één keer haar benen scheert, staat dat gelijk aan een hele maand de kin scheren van de man.

Toegevoegd na 1 minuut:

Ook als de man twee maanden met zijn scheermesjes doet, heeft hij gelijk.

Stel dat hij net twee weken geleden zijn mesjes heeft vervangen. Als zijn vrouw dan haar benen scheert, voelen die mesjes voor hem aan alsof ze zes weken oud zijn, in plaats van nog maar twee weken.

Als de vrouw ook haar armen scheert, wordt het effect zelfs nog groter.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oppervlakte speelt zeker een rol, maar baardharen zijn weer veel stugger, dat zou ook kunnen uitmaken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Klopt, daarvoor zou je moeten corrigeren. Ik heb trouwens geen idee hoeveel het uitmaakt. Ook de haardichtheid (aantal haren per cm²) maakt uit, dus ook daarvoor moet je corrigeren. Het wordt nog een studie op zich...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt inderdaad logisch, daar had ik niet over na gedacht. Op een been zit meer haar dan op een kin (hoewel er zeer behaarde mannenkinnen zijn). Maar misschien is 30 mannenkinnen tegenover 2 vrouwenbenen misschien een beetje te veel, maar het idee klopt volgens mij wel.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja klopt, daar kwam ik pas wat later achter. De verhouding zal dus aangepast moeten worden, maar ik denk dat het principe nog steeds geldig is.

Andere antwoorden (2)

Toch klopt het perfect.

Het maakt niet zoveel uit welk haar er geschoren wordt maar het scheermesje wordt botter als er mee geschoren wordt, of dat nu op de benen van een vrouw is op de kin van de man, dus als het mesje bijna versleten is dan wordt het mesje bot als een vrouw haar benen scheert met het mesje dat voor een mannen kin is bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de minnen, welke motivaties hebben mijn minnaars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk logisch dat een mesje botter wordt als je het gebruikt, maar mijn vraag was of het klopt dat met het scheren van damesbenen een mesje sneller bot zal worden.
Dus sneller dan met alleen het scheren van een mannenbaard.
Ik zelf, denk dat mannen het gewoon een onhygiënisch idee vinden, dat vrouwen HUN mes gebruiken om de benen scheren.
Ik zelf vind dat in ieder geval wel. Maar ik denk dat mannen dat niet durven te zeggen om gemopper te voorkomen.
Maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij oksels of schaamstreek kan ik me hier wel iets bij voorstellen maar benen.....ik kan me niet voorstellen dat ze daarom zeggen dat hun mesje bot wordt.