Hoe komt het dat je benen minder snel bruin worden dan je hoofd en je armen? Ik ben een fietser en heb mijn onderbenen altijd bloot. Helaas blijven het een beetje ‘melkbenen’. Hopelijk kunt u mij advies geven over hoe mijn benen ook leuk gekleurd worden?
Marja Mulders
Je hoort wel eens dat hoe dunner de huid is, hoe sneller hij bruin wordt. Dat is niet waar. Als armen en benen precies evenveel zon krijgen, worden ze gelijkmatig bruin. Maar juist daar zit het probleem; dat lukt namelijk bijna nooit. Fietst u met korte mouwen en zonder hoed of petje, dan zijn uw gezicht en armen bijna constant aan het zonlicht blootgesteld. Bij blote (onder)benen verwacht je dat ook, maar in feite worden die deels afgeschermd door uw armen en uw romp. Ook de fietsbeweging zelf zorgt ervoor dat de onderbenen minder zon vangen. De enige oplossing is uw benen in te smeren met een zelfbruinende crème of af en toe wat te laten ‘bijkleuren’ door languit in een tuinstoel te gaan zitten. Maar dat is toch geen straf?
Toegevoegd na 1 minuut:
Dat was een citaat.
Misschien heb je aan deze link ook nog wat: http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_message/7786694?visitorId=b1b77ec85b21bb3b98f44e18737f88bb
(hetzelfde als 2e bron)