Welke zelfbruinende creme is het beste?

Ik ben zo wit en heb niet zo veel geduld om onder de zonnebank te gaan. Is een bruiningscreme een optie? En welk merk is het beste? De prijs maakt niet uit.

Wil niet oranje worden en het moet ook mooi egaal zijn zonder vlekken.

Wel graag eigen ervaring vertellen, niet suggereren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

ik heb door de jaren heen heel wat zelfbruiners gebruikt. en ik heb een paar dingen ontdekt.
-goedkoop = meestal lelijk.
- alle zelfbruiners stinken in meer of mindere mate.
- opbrengen met een grote platte borstel (bijv. eentje voor blusher) geeft het meest egale resultaat, ook voor je lichaam. http://www.youtube.com/watch?v=xMZDbC3ja34
-geregeld scrubben is noodzakelijk.
-zelfbruiner bruint het beste als het minimaal een half uur aan daglicht wordt blootgesteld.
-na het opbrengen altijd heel goed je handen wassen.
-smaken verschillen, resultaten ook.
- ook de beste zelfbruiner vervaagt na een paar dagen (tegelijk met je dode huidcellen).

de aller-allerbeste was een spray, genaamd: have a sunny day spray. maar die vind ik nergens meer. in Amerika en Engeland zijn zo wie zo veel meer en donkerder zelfbruiners te koop dan in Nederland. http://www.youtube.com/results?search_query=self+tanning+spray&oq=self+tanning+&aq=3&aqi=g5g-s1g4&aql=&gs_sm=c&gs_upl=367l852l0l6852l3l3l0l0l0l0l77l140l2l2l0

hoe het resultaat is hangt ook af van je eigen huid.
Als je langzaam een heel natuurlijk tintje wilt opbouwen is de Dove Sunshine body lotion en gezichtscreme echt heel goed. Mooie egale kleur, geen strepen, zachte huid en heel betaalbaar. ook de typische zelfbruinergeur valt erg mee.

Vorige zomer heb ik de zelfbruiners het merk 'Clarins' ontdekt, te koop bij de betere parfumerie (Ici Paris/Douglas enz.) Ik ben er erg enthousiast over. Ik gebruik hiervan de 'Clarins delectible mousse' voor mijn benen. ik vind het alleen niet prettig ruiken, maar dat vind ik van alle self tan producten. resultaat is wél mooi. momenteel gebruik ik de Clarins intense bronze self tanning tint. dit is een soort getint watertje. ik breng het aan met een flinke makeup borstel, dat geeft het beste resultaat en je handen blijven schoon! het voordeel van deze bruiner is dat je het ná je eigen dagcrème moet gebruiken. of, en dat vind ik echt perfect(!), je kunt het door je eigen favo merk dagcreme mengen, maar alleen als die op waterbasis is. zo wordt het een zelfbruinende dagcreme en door er meer of minder Clarins intense bronze self tanning tint toe te voegen creeer je zelf je bruiningstint. ik heb met mijn dagcreme van 'l oreal een een klein potje zelfbruinenede dagcreme gemaakt, wat ik nu om de dag gebruik. perfect!

Toegevoegd na 2 minuten:
p.s. ik ben het met de uitslag van de test van kassa helemaal niet eens. heb al die producten zelf ook al geprobeerd. maar smaken verschillen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb geen eigen ervaring, maar misschien dat een sunshower iets voor jou is. Dan sta je in een cabine en word je helemaal rondom bruin gesproeid. Dat is zo gebeurd, het is mooi egaal en je wordt niet oranje. Met een bruiningscreme gaat dit je absoluut niet lukken, want het zit altijd op de ene plek dikker dan op de andere plek, waardoor je kleurverschil krijgt. (en hier spreek ik wel uit eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2008 heeft Kassa een test gedaan en daar kwam de Nivea body Summer Beauty als beste uit. Op nr 2 Kruidvat Satine Soft Tan Summer Skin body lotion, ook prima maar en een stuk goedkoper. Ik gebruik zelf graag die van Kruidvat, maar mijn zus vindt die verschrikkelijk. Dus het is ook een kwestie van uittesten wat bij jouw huid past en waar je zelf prettig mee kunt werken.

De vlekken moet je voorkomen door je huid op de juiste manier voor te bereiden (scrubben) en daarna egaal uit te smeren. In bron 2 lees je meer tips, maar de tips die ik hier noem moet je echt ter harte nemen, anders word je echt gevlekt, geloof me 8-)

Kortom: je kunt dit prima gebruiken, maar je moet er even de tijd voor nemen! Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, maar inmiddels zijn we alweer 4 jaar verder, en de producten en ook het zelfbruinende enzym dihydroxyaceton (DHA) is alweer heel erg veranderd en zijn er weer nieuwe producten op de markt gekomen. Nivea en Kruidvat vond ik zo wie zo niet goed, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik gebruik die van dove die is erg fijn mischien een aanrader als die teminste nog de te koop is..