Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoevaak moet je je haren wassen want 1,5 dag is het alweer vet!

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral niet te vaak, om de dag of om de 2 dagen is voldoende.
Amadea
12 jaar geleden
Misschien kan je beter je voedingspatroon aanpassen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ze vet zijn.
Maar: Niet te hard je hoofdhuid masseren, want dan masseer je de kliertjes in je hoofdhuid die ervoor zorgen dat je huid juist nóg vetter wordt.
Dus "licht" aanraken tijdens het wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Later nog deze link opgezocht:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/45301-vet-haar-hoe-voorkom-je-vet-haar-is-er-iets-tegen-te-doen.html
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx :)

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat je vraag niet helemaal goed is, volgens mij kun je beter ander gel gebruiken of geen wax. wax is echt troep voor je haar. maar elke 1 of 2 dagen je haar wassen is niet slecht voor je. elke dag douchegel gebruiken daarentegen is weer minder goed voor de huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haren moet je ongeveer 3-5 keer per week wassen en je gewoon douchen 1-2 dagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Douchen 1-2 dagen? Gewoon iedere dag.
Aangezien ik iedere dag douche, was ik mijn haar ook iedere dag. Ik heb dus nooit vet haar. Dus ik zou het gewoon iedere dag wassen. Met een milde shampoo kan dat ook helemaal geen kwaad.

Toegevoegd na 54 seconden:
Je kunt bijv. zeepvrije (baby)shampoo gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook vet haar en was het elke dag al 45 jaar lang, dat kan geen kwaad hoor !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg ooit van een kapper het advies om de hoofdhuid te wassen i.p.v. het haar. Je moet de hoofdhuid dan zachtjes met je vingertoppen wassen (masseren dus). Sinds ik dat advies heb opgevolgd is mijn haar een stuk minder vet. En dat haar dat wordt bij het uitspoelen vanzelf schoon.

Toegevoegd na 57 seconden:
Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. De nadruk ligt dus op het reinigen van de hoofdhuid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet goed om je haar vaak te wassen. Een droogshampoo kan een prima oplossing zijn om het wassen even uit te stellen.
Deze spray je op je haar (zoals haarlak), wrijf het goed in je haar, daarna borstelen en je haar ziet eruit alsof het net gewassen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Nee, droogshampoo erin (en vooral niet uitspoelen ..bah!),
DAT is pas goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je haar helemaal wast en vervolgens ook nog droogt met een fohn is dat een grotere last voor je haar dan droogshampoo die je enkel op je pony doet omdat die vaak het meest vet is.
Wassen is dus slechter dan een beetje droogshampoo, snap je?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding