Hoe kan ik het puistjes uitknijpen afleren?

Ik heb veel puistjes en ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet. Ik probeer er van af te blijven maar dat lukt nooit, de verleiding is te groot. En als ik er een keer af kan blijven, dan is het nooit lang. Hoe kan ik er voor zorgen dat puistjes het snelst weg gaan? En hoe kan ik afleren puistjes uit te knijpen want ik ben beng dat ik later een gezicht vol met littekens heb :(.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook nog regelmatig last van puistjes, vanaf mijn 13e had ik ze al, ik ben nu 21. Ik knijp ze nog steeds uit zodra ze wit worden, ik heb hier en daar wat hele lichte rode plekjes, maar dat is bijna niet te zien.

Er wordt gezegd dat je littekens kunt krijgen als je puistjes uitknijpt, dat is mogelijk, maar zolang het puistje wit is kun je deze gewoon uitknijpen. Zolang je ervoor zorgt dat je de huid eromheen niet beschadigd. Dit zal vast wel eens een keer kunnen gebeuren, maar zo erg is dat niet.

Het is dus niet erg om je puistje uit te knijpen als deze wit is, iedereen doet het, en het is niet schadelijk voor je huid. Maar hou het bij het uitknijpen van puistjes die wit zijn, zijn ze dat niet, dan behandel ze goed met spul zoals clerasil, of zalfjes van Louis Widmer, dat werkt erg goed vind ik zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

je hebt veel van die crèmes die puistjes uitdrogen zoals clearasil of zo
als je dit gebruikt moet je je gezicht ook nog goed in blijven smeren met een vochtinbrengende crème(kruidvat bijvoorbeeld) anders gaat de clearasil tegen je werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Clearasil en dergelijke moet je niet gebruiken. Daar bestaan veel negatieve reacties over. En werkte bij mij ook niet. Ik gebruik een reinigingsmelk om mijn gezicht te wassen en gebruik af en toe een zuiverend masker. En bij mij ist het nu veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat je nagels kort en vooral schoon zijn, mocht je de verleiding toch weer niet kunnen weerstaan.
Ga regelmatig naar de schoonheidsspecialiste die precies weet wat wel en niet goed is. Zij zal je huid goed verzorgen en puistjes legen met behulp van speciaal daarvoor bestemde apparaatjes zonder dat er littekentjes ontstaan.
Als je thuis zit te lezen of je zit huiswerk te maken of t.v. te kijken trek dan dunne katoenen handschoentjes aan, want je pulkt vaak zonder er bij na te denken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens naar je huisarts, soms kun je in aanmerking komen voor huidbehandeling bij een huidtherapeut,dit wordt meestal geheel vergoed door verzekering,ook kan je arts medicijnen voorschrijven (bv indermlotion-deze helpt heel goed.),wat ook helpt is het drinken van brandnetelthee,deze werkt huidzuiverend,of brandnetelcapsules.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitknijpen is niet goed. Het beste is om met een gesterilliseerde naaldje een gaatje erin te prikken uiteraard alleen daar waar de pus zit. Daarna duw je de pus eruit via dat gaatje. Dit doe je altijd met een schone tissue aan beide kanten zodat je met je vingers niet in contact komt te staan met het pus. En het is zeer belangerijk om elke week 1 keer te scrubben. Hierdoor haal je namelijk alle littekens mee weg. Die rode vlekken zeg maar. En werk nooit met agresief spul zoals die troep waar ze hierboven het ook al over hadden dat maakt het echt alleen maar erger. En haal elke avond al je makeup van je gezicht af. En gebruik de meest natuurlijke producten. En kijk of je wel de juiste pil slikt je hebt een speciale tegen puisten en dat werkt heel goed.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook veel last gehad van puistjes. Wat voor mij geholpen heeft is groene thee. Drink 2x per dag groene thee. Gebruik ook vitamine pillen. Als je straks geen puisten meer hebt blijf je er zoizo van af :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet doen! En probeer je
bezig te houdenet andere dingen, misschien vergeet je het dan. Ik gebruik meestal eerst gezichtsscrub ( niet te hard) dan lotion, wat je op een watje moet doen, en dan hydraterende creme. Zorg wel voor een redelijk goede. Het ging al een heel stuk beter bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nagels heel kort houden zodat je tenminste niet met je nagels drukt. Of juist heel lang dan is het ook moeilijker om te knijpen. Vooral veel wilskracht