Verliest parfum in het flesje zijn geur na lange tijd staan? Of verandert de geur?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
2 jaar geleden
Het bederft.
Inekez1
2 jaar geleden
Ik heb een flesje parfum dat al bijna 30 jaar staat. Ik gebruik het niet vaak, maar het ruikt nog prima. Of het nog precies zo ruikt als toen het nieuw was kan ik me niet herinneren, maar het is nog wel lekker en prima bruikbaar.

Antwoorden (2)

Ja. De geur zal gaan veranderen.

Meestal staat op de verpakking dat het geurtje houdbaar is tot vijf jaar na de productiedatum. Over het algemeen geldt: hoe meer parfumolie de formule bevat, hoe langer houdbaar je parfum is.

Parfum gaat het langst mee als je de flacon koel en donker bewaart. Warmte en licht kunnen de geur op den duur namelijk afbreken. De kleur van het parfum ook veranderen, de formule kan geler of donkerder worden.

Vertrouw op je reukorgaan. Ruikt je geurtje niet meer zoals voorheen? Dan is het helaas over de datum.
. . .
de kleur *kan* ook veranderen
Toegevoegd op 15 november 2021 18:33: tekst
2 jaar geleden
De geur kan dus in de loop van de tijd veranderen. Het hangt allemaal af van de datum en de opslagomstandigheden.