Ik zit op de middelbare ben opzoek naar make up dat geen puisjes veroorzaakt?

Ik heb last van een paar puisjes die ik wil verbergen. ik zoek daar voor iets van een concealer en/of een bb cream. mijn budget is niet heel hoog ik wil in totaal niet meer dan ongeveer 15 euro uitgeven. maar ik vind het ook heel belangrijk dat het product niet juist meer puistjes veroorzaakt. ik heb heel internet afgestruind (veel producten in winkelmandjes gehad) er staat op internet ook veel informatie over verschillende ingrediënten ik lees overal dat siliconen slecht zijn maar laast las ik ook weer dat dat een fabel was. ik weet echt niet meer welke producten ik wel en niet moeten kopen, heeft iemand adviezen? weet niemand goede budget producten?
ik haal mijn make-up er trouwens altijd goed af met verschillende producten. ik heb 2 keer per dag een skin care routine waarmee ik mijn huid schoonmaak (en een beetje verzorg). en is veroorzaakt make-up überhaupt puistjes of kan ik gwn elk product kopen?
Ik heb bijvoorbeeld al gedacht aan de maybeline fit me! Concealer omdat die op waterbasis zou zijn, maar later las ik dat er toch weet veel slechte stoffen in zitten
Ik heb trouwens niet zo veel ervaring met make-up ik heb wel HEEL veel YouTube video's gezien. Ik gebruik nu mijn eerste producten: coverstick van Etos("droogt jeugd puistjes uit"), een bb cream van garnier een een mineraal poeder van de hema. Maar alles is eigenlijk op dus zoek ik nu nieuwe producten. (Ik heb al een fixing powder). (En natuurlijk altijd nog een mascara

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je zit op de middelbare school, je bent daar niet de enige met puistjes, probeer dat te accepteren, in plaats van ze te verstoppen. Puistjes verbergen met make-up werkt vaak niet goed, omdat een puistje niet glad op de huid ligt en door het bobbeltje ondanks camouflage toch opvalt. Wil je toch je puistjes camoufleren, kies dan voor een product op waterbasis, dat hoopt niet/minder op in de poriën, mits je de huid 's avonds goed reinigt met een mild product. Breng voor je make-up aanbrengt altijd een hydraterende dagcrème aan, om de huid te beschermen, speciale dagcrèmes voor acne zijn vaak te agressief voor de huid. Was je handen voordat je aan je gezicht zit en hou je materialen schoon. Laat de huid buiten het aanbrengen en verwijderen van de producten zoveel mogelijk met rust.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@crea heel erg bedankt voor je reactie. ik ga opzoek naar make-up wat op waterbasis is. ik gebruik trouwens niet elke dag make-up, maar vind het fijn de mogelijkheid te hebben om af en toe een puistje te verbergen.

Antwoorden (2)

Catrice is een goed en betaalbaar merk en veelal overal wel verkrijgbaar (Kruidvat, drogist).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt voor de tip!
Physicians Formula kan je ook gebruiken. Kan je kopen bij Boozyshop
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt voor de tip! maar ik vind het merk iets te duur