Kun je naast Rexona Maximum Protection nog een andere deodorant gebruiken?

Ik gebruik sinds kort Rexona Maximum Protection.
Deze is bedoeld om 1x in de 48 uur op te doen en beschermd tegen geurtjes en zweet. Ik doe hem 's avonds op, laat hem goed intrekken en dan ga ik slapen. Daarna werkt ie zeker bijna 48 uur tegen beide.
Maar er zit, vind ik, weinig geur aan de Rexona. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is, als de Rexona ingetrokken is, er nog een andere deo overheen gespoten kan worden? Of verlaagd dit de werking van de Rexona en krijg ik dan alsnog weer last van het zweten?
Edit: Ik heb contact opgenomen met Rexona en zij raden niet aan een andere deo erbij te gebruiken, omdat het inderdaad de werking van de Antitranspirant kan dwarszitten.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4K
Castle
5 jaar geleden
Je kan Rexona op de gebruikelijke plaatsen spuiten en de andere deodorant in de nabijheid van de plaatsen. Dan zal het één weinig effect hebben op het andere als dit al het geval was.

Het beste antwoord

Nee, om een tweede deo te gebruiken voor het geurtje is niet de bedoeling en kan zeker de anti-transpirant werking van de Rexona Maximum Protection dwarszitten.
Waarom niet 's morgens opdoen? en voor het luchtje een eau de cologne kiezen. Een deodorant met een lekker luchtje is een extra'tje, het gaat toch om de werking als deodorant. Wil je een lekker luchtje opdoen, kies dan eerst bij de parfums een niet te zwoele voor overdag of een eau de cologne met een fris luchtje. Verdiep je wel eerst in de lekkere luchtjes en de bijbehorende prijzen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oke, bedankt voor je reactie. Dat moet een tweede deo zeker niet in de weg zitten nee, dan heeft het op doen van de Rexona totaal geen zin.
Ik gebruik hem 's avonds, omdat ik altijd 's avonds douche. Daarna opdoen voor het slapen gaan, zodat ie goed in kan trekken, en dan heb ik er verder totaal geen last meer van.
Ik heb inderdaad ook lekkere parfums en crèmes, die blijf ik er dan gewoon bij op doen. Ik houd ontzettend van lekkere luchtjes en had gehoopt dat een deo er overheen kon. Helaas haha. Wel dacht ik, misschien kan ik een lekkere deo op mijn kleding spuiten (als ie niet afgeeft natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ook vroeg ik mij af waar je gelezen, of gemerkt hebt, dat dit elkaar in de weg zit.
LeonardN
5 jaar geleden
"Nee, om een tweede deo te gebruiken voor het geurtje is niet de bedoeling en kan zeker de anti-transpirant werking van de Rexona Maximum Protection dwarszitten."
Dat is een duidelijk antwoord op de vraag, maar heb je daar enig bewijs(bron/link) of chemisch-biologische redenering voor?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is zeker geen slechte reactie, ondanks de duimpjes omlaag. Ik heb contact opgenomen met Rexona en zij raden niet aan een andere deo erbij te gebruiken, omdat het inderdaad de werking van de Antitranspirant kan dwarszitten.

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan prima een andere deodorant zit de werking van Rexona niet in de weg.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Heb jij hier zelf ervaring mee? Een ander persoon zegt hierboven dat het de werking wel in de weg zit namelijk. Ik heb bij de website van Rexona zelf niets hierover kunnen vinden... Ik gebruik heel graag Dove deo (gewone spray) er overheen, zodat er echte en lekkere geur is. Die Rexona geur is namelijk redelijk neutraal. Maar ik zweet er echt 0 door, door wil ook niet dat, doordat ik er spray deo overheen spuit, ineens wel weer ga zweten....
LeonardN
5 jaar geleden
Nee geen ervaring mee, maar het wordt nergens vermeldt, als iemand kan bewijzen dat het een en het ander tegenwerkt, mag dat uitgelegd worden, of gelinkt. Dan haal ik mijn antwoord weg. Je zou het ook zelf kunnen proberen, en dan hier je resultaat melden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ga ik doen, goed idee!
SimonV
5 jaar geleden
In veel deo's zitten dezelfde ingrediënten. Zoals in Dove en Rexona – Maximum Protection.
https://www.byaranka.nl/dove-en-rexona-maximum-protection/
Dan kan het absoluut geen kwaad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Deodorant
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oke, dus stel: ik doe eerst in de avond na het douchen, zoals hoort, die Maximum Protection op. Volgende dag is de werking daarvan nog 100%, want hij werkt 48 uur. Maar ik ruik de geur die eraan zit niet meer, omdat dit geen heftige geur heeft, deze antitranspirant.
Dus ik spuit hier overheen een gewone, normale deodorant, Dove of Rexona (jullie weten dat er verschil is tussen antitranspirant en deodorant?). En dat kan dus geen kwaad? En schaadt niet de werking van de antitranspirant?
LeonardN
5 jaar geleden
Dat stellen wij zonder tegenbewijs inderdaad. Jij zou het zelf kunnen ontkrachten. https://nl.wikipedia.org/wiki/Deodorant Deodorant en antitranspirant[bewerken]
In de meeste landen wordt verschil gemaakt tussen deodorant en antitranspirant. Een deodorant (Latijn: de-odorant, letterlijk ont-geurder[2]) is daar een product dat het zweten niet verhindert, maar de geur die door het zweten en het broeien in de oksel ontstaat tegengaat door deze te wijzigen, door het ontstaan van geur te voorkomen of door er een sterkere geur overheen te leggen. Een antitranspirant is een middel dat het zweten verhindert, hierdoor komt er minder zweet onder de oksel waardoor er ook minder geur ontstaat. De meeste deodorants zijn zowel geurverdoezelend als zweetremmend.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb contact opgenomen met Rexona en zij raden niet aan een andere deo erbij te gebruiken, omdat het inderdaad de werking van de Antitranspirant kan dwarszitten.
LeonardN
5 jaar geleden
Jammer dat je het niet gewoon even zelf uittest. Waar ben je precies bang voor?