is te veel lippenbalsem slecht voor je lippen?

ik heb veel lippenbalsem en draag het dus ook vaak. ik krijg wel eens te horen dat te veel lippenbalsem slecht is voor je lippen is dit waar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (3)

Lippenbalsem voelt misschien wel goed aan op droge lippen, maar het kan een slechte gewoonte worden die juist niet veel goeds voor je mond doet. Veel ingrediënten in lippenbalsems, zoals menthol en alcohol, drogen je lippen juist verder uit en kunnen zelfs irritatie veroorzaken. Zeker wanneer je het een paar keer per dag opsmeert.

Bovendien legt lippenbalsem een laagje over je lippen, waardoor dode huidcellen als het ware op je mond worden 'vastgehouden'. Hiermee vertraag je de celvernieuwing van de lippen, wat juist weer voor extra uitdroging zorgt. Geen goede zaak dus.

Zijn je lippen dan helemaal screwed tijdens de koude dagen? Welnee! Wat je wel moet doen: scrubben én smeren met pure kokosolie.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt!
ja teveel is slecht.ik weet niet welk merk je gebruikt?
want sominge merken kunnen ziekte verwekken zijn.
het is ook niet goed als je teveel gebruikt want als je het dan 1 keer vergeet gaan je lippen helemaal kapot.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik doe elke avond vaseline op, om overdag gehydrateerde lippen te hebben. Soms doe ik het overdag ook op. Het is inderdaad niet goed om veel lippenbalsem te dragen met alcohol en menthol erin, dit beschadigt je lippen juist. Probeer voornamelijk natuurlijke producten te gebruiken. Veel water drinken kan ook helpen. Ga vooral niet aan je lippen zitten, je vingers zitten vol bacteriën. lippenstift of gloss opdoen kan ook. Pas wel op, vaak is het met lippenstift dat de lippen nog droger zijn daarna. Zo nu en dan een lip scrub van honing met bruine suiker kan geen kwaad en houdt de lippen mooi zacht en verwijderd de dode huidcellen. Hierdoor zullen je lippen ook minder droog zijn (die wel wat vaseline of andere natuurlijke vet op je lippen na de scrub)
Hopelijk kun je hier wat mee!