Waarvoor dient l'eau de toilette?

Ik heb ooit van me peet tante l'eau de toilette gekregen maar ik weet niet wanneer en waar ik hem moet gebruiken. Weet iemand dat?

6 jaar geleden
2.5K
Ivana
6 jaar geleden
Eau de toilette is een zeer verdunde parfum. Het dringt zich niet op, wat parfum vaak wel doet. Het is net dat beetje frisheid dat je op een dag kunt gebruiken om je wat zekerder te voelen. Sommige mensen hebben een eigen parfum/eau de toilette voorkeur die na verloop van tijd hun visitekaartje is. Te veel gebruiken is niet goed, het moet een klein deel van jezelf zijn. Meer niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je die 'ooit' hebt gekregen, zou ik eerst eens nagaan of hij nog wel lekker ruikt. Geuren zijn niet onbeperkt houdbaar (parfum hooguit een jaar of 5). Het hangt er mede van af of het flesje al geopend is en hoe je het bewaard hebt.
http://allesovergeurtjes.com/algemeen/houdbaarheid-parfum/

Antwoorden (3)

Om jouw lichaam een aangenaam geurtje te geven. De beste tijd om het aan te brengen is vlak nadat je hebt gedoucht, want dan staan de poriën van je huid nog open. Hou het flesje bij het spuiten op een afstand van ongeveer 15 centimeter, dan krijg je een brede nevel. Die spuit je op enkele strategische plaatsen: achter de oren, op de polsen en in de hals zijn gebruikelijke plekken. Dankzij lichaamswarmte en lichaamscontact verspreiden deze de geur goed. Maar het kan ook op een koelere plek, zoals achter in de nek of op de borst. Maar waar je ook sprayt: doe het zuinig. En wrijf het niet uit over je lichaam maar laat de geur rustig intrekken.
6 jaar geleden
FilipM
6 jaar geleden
Dus een combinatie van AXE deodorant en l'eau de toilette is geen goede combinatie?
Ritsuka
6 jaar geleden
Axe is erg sterk ruikend, en qua deo volgens mij niet echt geweldig.
Als je bovenop de Axe geur nog een geur doet, en in de kwantiteit die ik sommige zie gebruiken, dan stink je een uur in de wind.
Amadea
6 jaar geleden
Nee, dat is geen goede combinatie. Dan kun je beter een neutrale deodorant gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Al zou ik wel wat zuiniger zijn met de eau de toilette dan jij aangeeft, de plekken die je noemt zijn prima, maar kies er 1 of 2 van, anders ruik je te sterk en dat is ook niet lekker. Wat je ook kunt doen is op een armlengte van je af sprayen en daar doorheen lopen. Axe deo en eau de toilette van een andere geur is niet de juiste keus, de geuren gaan mengen met elkaar, wat de geur niet ten goede komt.
FilipM
6 jaar geleden
Bedankt voor de Reacties
amc
6 jaar geleden
Je kunt ook van Axe een eau de toilette kopen en dan in dezelfde geurlijn van je aftershave, douchegel of deodorant. Op die manier geur je overal hetzelfde en daarvoor is die geurlijn dan ook gemaakt. Misschien bestaan er ook meerdere producten van het merk dat jouw eau de toilette is?
dat is gewoon parfum, voordat je het opspuit zou je ook op bepaalde plekken een beetje vaseline kunnen smeren dan blijft de geur langer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is een lichtere parfum. Als je bijvoorbeeld niet van een sterke geur houd of als je een dag je geen sterke geur wilt dragen is l'au de toilette een goede oplossing. Deze parfum vervliegt ook sneller dan een gewone sterkere parfum.