Blijft blush/bronzer beter + mooier zitten met een basislaag make up?

Met een basislaag make up bedoel ik foundation en poeder over de foundation.
En zit er een verschil in wat voor basis je moet gebruiken bij vloeibare of vaste blush of bronzer? Moet je dan iets weglaten bij 1 van beide?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Nee, onder een blusher of bronzer hoeft geen foundation, dat kan ook direct over je dagcreme. Als je een professionele make-up aanbrengt, begin je met een dagcreme, daarover indien nodig wat camouflage, vervolgens de foundation, dan de creme blusher, vervolgens de (bronzing) powder en dan de poeder blusher. De basisregel is eerst de vloeibare make-up en dan de poeder als afwerking, omdraaien geeft geen mooi resultaat. De poeder zorgt ervoor dat je make-up gefixeerd wordt en bij de bronzing powder in de meeste gevallen een glansje als extra geeft. Hoe je je make-up aanbrengt, moet je zelf weten. Als je maar onthoudt, poeder als laatste laag. Als je op de foto moet is het verstandig geen glanzende make-up te dragen, dat reflecteert het licht, wat slechte foto's oplevert. Breng zeker geen dikke lagen aan, hou het natuurlijk, dan ben je op zijn mooist. Bronzing poeder doe je niet over je matte poeder, tenzij je het gebruikt in plaats van blusher.

Toegevoegd na 3 minuten:
Welke en hoe je make-up opbrengt, de basis is altijd hetzelfde, begin met dagcreme. Over de hechting van het product valt niet veel te zeggen, dat verschilt per product, ook hoelang het goed blijft zitten, is afhankelijk van het product. Het is zeker niet zo, dat dure producten beter zijn dan de goedkopere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan er wel een heel dun laagje haarlak overheen doen. dan blijft het de hele dag zitten, en je kan gewoon in je gezicht wrijven. ;)