ik heb juist mijn nagels gelakt, kan ik straks gewoon douchen en mijn haren wassen zonder de lak te beschadigen?

Ik ben dus een beginneling, zeg maar :) en weet nog niet wat ik wel of niet kan doen om mijn nagels niet te beschadigen. Ik wil ze zo lang mogelijk mooi houden!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K
Amadea
12 jaar geleden
Het was veel slimmer geweest om éérst te gaan douchen. Want dan zijn je nagelriemen week, en kan je ze eerst terugduwen. Als je daarna je nagels lakt lijken ze langer en zien ze er mooier uit!

Antwoorden (7)

Het beste is eerst 30 minuten wachten en daarna douchen en haren wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kunt gewoon douchen.. Met haren wassen moet je voorzichtig zijn en probeer alleen met je vingertoppen zacht de shampoo over je haar te wrijven. Al wil je zeker weten dat ze netjes blijven zou ik een kwartiertje wachten dat is tijd zat !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste nu je nagels onder de koude kraan houden, dan weer laten opdrogen en 5 minuutjes wachten en dan kun je als er goed is gewoon je haar wassen terwijl je je nagels netjes houdt! Het ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van de nagellak en de ene nagellak doet er langer over om te drogen dan de ander..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik van de week nog gedaan, nagel lak aan gebracht, na 5 minuten met me handen onder de koude kraan gezeten, maar de nagellak spoelde er nog af, terwijl dit jaren eerder deed (met weet niet meer welk merk) dat ging wel goed.
tip geen action nagellak onder de koude kraan houden ook niet na 15 minuten, deze doet er erg lang over om te drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen hier heeft gelijk , voor je wilt douchen moet je eerst goed weten of je nagels droog zijn. Dus best nog een kwartier tot een half uur wachten. Je voelen wanneer ze ongeveer droog zijn...maar pas op , soms voelen ze wel droog maar zijn ze nog heel gevoelig. En soms zien ze er droog uit , en zijn ze nog kleddernat. Ook ( zoals al gezegd werd ) hangt het af van de nagellak kwaliteit. En Ingrid had gelijk , nagellak van de action moet laaaaang drogen ;)

Toegevoegd na 6 uur:
Als je ze langer wilt behouden , moet je beschermingslak gebruiken. Beschermingslak is eigenlijk de nagellak die mensen soms gewoon gebruiken om je nagels te laten glanzen , maar je kan , als je andere nagellaklaag droog is hiervan ook een tweede laag erop doen , om ze te beschermen. Zo gaan ze langer mee;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan als je nagels maar goed droog zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee heel vaak zien ze er droog uit, en wil je wat gaan doen en zijn ze nog niet droog en zijn ze verpest, heb ik vaak last van