Hoe kun je waterproofmascara er makkelijk af krijgen?

Ik doe dus altijd waterproof mascara op omdat ik dat fijner vind. Maar ik krijg het er nooit goed af. Meestal eerst douche en met allerlei doekjes flink wrijven. En dan zit het er daarna altijd nog wel een klein beetje op. Ik moet gewoon een paar dagen m'n ogen schoon maken voordat het eraf is. Maar wat helpt nou echt goed?

Toegevoegd na 3 minuten:
Iets wat niet al te vettig is, want dat werkt nou niet echt handig met puistjes enzo!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.6K

Het beste antwoord

Voor je eigen bestwil haal je iedere avond je make-up van je gezicht af, toch? De nieuwste mascara’s worden alleen steeds hardnekkiger als het aan komt op waterproof en even netjes verwijderen is geen gemakkelijke opgave. Boenen is niet goed voor je ogen, maar er mag ook geen restje mascara blijven zitten, anders drogen je wimpers uit. Hoe verwijder je het beste mascara?

Make-up remover doet je vermoeden dat het geschikt is voor het verwijderen van alle make-up: van foundation tot concealer, van oogschaduw tot mascara. Maar als dit het geval was, zouden er geen speciale removers bestaan voor het verwijderen van oogmake-up. Deze zijn zachter voor de huid, die op die plaats sowieso al gevoeliger en dunner is, en niet schadelijk voor je ogen.

Oogmake-up remover is er in verschillende soorten: pads, lotion, gel, olie, etc. Belangrijk voor het verwijderen van waterproof mascara is dat de remover olie bevat om de mascara vloeibaar te maken. Gebruik je normale remover om je waterproof mascara van je wimpers te krijgen, dan moet je erg hard boenen, wat zeer negatieve gevolgen kan hebben voor je oogleden. Je werkt hiermee namelijk rimpels in de hand, en dat is het laatste wat je wilt!

De beste manier om je oogmake-up te verwijderen zonder jezelf op jonge leeftijd op te zadelen met pretrimpels en kraaienpootjes is als volgt: Gebruik een wattenschijfje of pad met remover voor het verwijderen van je make-up. Druk deze lichtjes tegen je gesloten oog aan, wacht tien seconden en maak dan rustige veegbewegingen naar beneden toe. Niet boenen, maar gewoon vegen.

Niet verwijderen van je mascara kan leiden tot afbrokkelende wimpers, wimpers die geen zuurstof krijgen en daardoor uit gaan vallen, ontstoken haarvaatjes en ontstoken ogen. Het klinkt misschien allemaal heel eng, maar als je gewoon iedere avond netjes je ogen reinigt, dan is de kans op een ontsteking vrij klein. Met zo’n simpele handeling kan je dus veel ellende voorkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

extra vette make up doekjes van de hema werken prima! (ze zijn net zo groot als gewone ronde make up watjes maar dan met een lading vet er in )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de waterproof make-up remover met olie van de hema werkt erg goed.
Je moet niet te veel en te hard wrijven, je wimpers breken ervan en de huid om je ogen is erg teer.

Wat remover op een watje even erop halen en dan voorzichtig eraf wrijven, werkt super.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
die gebruik ik ook altijd, hele fijne!
Van Nivea heb je nu net iets nieuws op de markt. Het heet Nivea Visage
Double Effect extreme waterproof
oogmake-up remover. Het kost ongeveer 5 euro. Het is niet vet, en haalt razendsnel je waterproof mascara eraf zonder een spoortje na te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik de oogmake up verwijderaar van het kruidvat. Je hebt een lotion versie met en zonder olie. Ik gebruik diegene zonder olie. Hiermee krijg je het meeste weg zonder dat je je wimpers beschadigd of een vettig gevoel krijgt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sinds vorige week,gebruik ik de oogmake-up reiniger van de biodermal,is een gematteerd flesje,met blauwe lotion erin,werkt perfect,je heb 1 wattenschijfje nodig,even na wrijven en weg is je waterproof mascara,ik gebruik ook waterproof eyeliner,gaat ook meteen weg.
Deze oog make-up reiniger is speciaal voor waterproof make-up,kost wel ongeveer 8 euro, maar zeer zuinig in gebruik,te krijgen bij kruidvat.

Toegevoegd na 2 minuten:
laat overigins geen vettige waas achter,dit vind ik zelf ook irritant,ik gebruik daarna een oogcreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het met de reiniginspats van de hema! zijn heel fijn, alleen wel vettig. maar zo haal ik het er wel makkelijk af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die double effect van Nivea heb ik ook. Ik doe een beetje op een wattenstaafje, dat vind ik handiger dan een wattenschijfje omdat je dan de wimpers beter kan 'bereiken'. Je hoeft niet eens hard te wrijven of drukken. Nadat het meeste eraf is, ga ik er nog wel even met de Nivea double effect op een wattenschijfje overheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf gebruik ik de make-up doekjes van Kruidvat's eigen merk op olie basis en die wekt erg goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beneem gekookt water je neemt een wattenschijfje je dipt het in het gekookt water
en dan ga je paar keer over je oog als je merkt dat er nog een beetje mascara is dat kan je nog eens over je oog wrijven (ik heb het al gedaan het werkt super goed gewoon snel mascara waterproof mascara er af halen en dan kan ik goed slapen).