Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zonnebrand gebruiken met acne?

Goedemiddag,

Ik heb een belangrijke vraag. Ik heb de afgelopen 12 maanden redelijk wat acne gehad terwijl ik de rest van mijn leven wel gespaard ben gebleven. Nu is het bijna helemaal weg alleen nog wat kleine rode stipjes en een enkel puistje of 2 max.

Nu probeer ik ook van de rode stipjes af te komen en zeggen ze dat je eigenlijk altijd zonnebrand moet gebruiken onder de zon.

Maar zonlicht komt ook door bewolking heen. Soms ga ik 15 min lopen en ben elke dag wel 1-4 uur buiten. Moet ik dan zonnebrand smeren als de zon er af en toe doorheen komt of echt alleen als die vaak erdoorheen komt. Wat nu ook het is echt slecht weer alleen de zon is er wel 15 min vol doorheen gekomen en heb ik toch maar weer gesmeerd.

Soms ga ik mijn pauze even 30 minuten naar buiten en is het best bewolkt, moet ik het dan ook weer smeren?

Ik probeer te begrijpen wanneer het wel en niet moet anders ben ik constant om de 2 uur zonnebrand aan het op doen terwijl het geen effect heeft of is altijd zonnebrand gebruik heel letterlijk dus ook met bewolking en gewoon om de 2 uur weer insmeren in het gezicht?

Alvast bedankt

een jaar geleden
in: Huid
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Conclusie. Er bestaat geen perfecte zonnebrandcrème wanneer je acne hebt. De standaard gezichtsbeschermers kunnen je acne klachten doen verergeren dus pas hier mee op! De standaard creme kunnen ook nog eens alcohol bevatten, niet echt een aanrader wanneer je acne hebt.
Er bestaat geen perfecte zonnebrandcrème wanneer je acne hebt. De standaard gezichtsbeschermers kunnen je acne klachten doen verergeren dus pas hier mee op. De standaard creme kunnen ook nog eens alcohol bevatten, niet echt een aanrader wanneer je acne hebt.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 23 mei 2022 11:46: tekst
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding