Je huid dient er voor om ziektekiemen en vuil buiten te houden. Tevens is het gemakkelijk dat je niet al je lichaamssappen kwijt raakt. Verder zitten er in de huid vele zenuwen die aangeven dat je door iets (aan)geraakt wordt waardoor je kunt reageren.
een jaar geleden
De huid heeft beschermende en regulerende functies. Hij vormt in de eerste plaats een barrière die het lichaam beschermt tegen schadelijke invloeden van buitenaf (vooral verwondingen, hitte, zonlicht en infecties) en voorkomt dat water en elektrolyten naar buiten toe verloren gaan en ongewenste stoffen het lichaam binnenkomen.
https://www.dermarolling.nl/lichaamsverzorging/functie-van-de-huid/
een jaar geleden