ik wil graag een tattoo zetten, het zijn 2 kleine hartjes, weet iemand wat dit gaat kosten?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Huid
2.7K
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ik heb een zwartwit tattoo van ongeveer 8 cm bij 2,5 cm op mijn onderarm die koste mij €100,-
En ik heb een tattoo van ongeveer 12 cm bij 5 cm op mijn bovenarm in zwart, blauw en roze. Deze koste mij €250,-
Beide tattoos zijn gezet bij GGD erkende tatoeëerders.
De zwartwite bij tatooshop Cheyenne in Druten. https://www.tattooshopcheyenne.nl/
En de kleur bij Dick de Wit in Utrecht.
https://www.magictattoo.nl/ Ik ben over het werk van beiden erg tevreden, maar die van Dick de Wit is wel echt beter. Ik heb achteraf geen klachten gehad van ontstekingen of iets.
En spijt heb ik sowieso niet. Ik vermoed met de omschrijving die jij geeft van wat jij wilt, dat je tussen de €50 en €100 zal zitten.

Antwoorden (2)

Een tattoo zetten is nooit heel goedkoop, maar het zit er dan ook de rest van je leven. Zo begin je altijd met een starttarief van ongeveer vijftig euro. Dat lijkt veel geld, maar hoe mini jouw (toekomstige) tattoo ook is: dit heeft te maken met de steriele naalden die voor elke tattoo nieuw gebruikt worden.
Twee hartjes kosten doorgaans ongeveer nog eens zo'n 150 euro extra.
Volgens onderzoek van Advanced Detmatology onder 600 mensen met een tattoo blijkt dat 78 procent van de mensen er spijt van heeft. Opvallend is dat 75 procent van de mensen met spijt niet langer dan een paar uur heeft nagedacht over het zetten van een tattoo.

Gelukkig bestaat tegenwoordig 'Spijt van Tattoo'. Dit is een stichting die is opgericht in 2018 met de volgende doelen:
1. Het kosteloos verwijderen van tattoos bij mensen die een tattoo hebben in gezicht, hals of handen, rond moeten komen van een bijstandsuitkering en dagelijks emotioneel lijden vanwege die zichtbare tattoos.
2. Het helpen van mensen die hun tattoo hebben laten weglaseren door ondeskundige tattoo verwijderaars waardoor de huid zwaar is beschadigd en forse brandwonden, littekens of pigmentvlekken zijn ontstaan.
3. Schoolgaande jeugd en studerende jongeren die overwegen om een tattoo te laten zetten bewust maken voor de gevolgen van het impulsief nemen van tattoos op plekken die je niet kunt bedekken zoals gezicht, hals en handen.
.
KWF Kankerbestrijding: waar moet je op letten bij het zetten van een tatoeage?
• Denk goed na voor je een tatoeage laat zetten. Het kan gezondheidsrisico’s met zich meebrengen, zoals het krijgen van kanker.
• Ga alleen naar een tatoeëerder die een GGD-vergunning heeft. De GGD verstrekt deze alleen na een inspectie. Op de website https://www.veiligtatoeerenenpiercen.nl/ kun je opzoeken welke tatoeëerders een vergunning hebben. Hoewel de kans op veilige inkten bij studio’s met een vergunning waarschijnlijk groter is, komen onveilige inkten ook hier helaas voor. De NVWA schat in dat 5 à 10% van de studio’s met een vergunning werkt met inkten die kankerverwekkende stoffen bevatten.
2 jaar geleden
Ik schat tussen de 75 en 175€. Ligt er natuurlijk aan waar je ze laat zetten, hoe groot ze precies zijn en hoeveel details erin zitten etc.
Ik heb zelf een tattoo van een kleine minimalistische auto en die was 75€. Verder heb ik nog het logo van rammstein (ca. 5x5 cm) en de afdruk van een kattenpootje (15% vergroot) tegelijk laten zetten, dit was samen 200€.
Bij veel artiesten heeft de plek van de tattoo ook invloed op de prijs. Denk bijvoorbeeld aan plekken die lastig de bereiken zijn.

Het beste is natuurlijk om langs een tattooshop te gaan en daar advies vragen. Houd wel een plaatje van je tattoo bij de hand.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!