Wat zijn deze witte strepen rond mijn wenkbrauwen?

Ik heb deze vraag al eerder gesteld een aantal maanden geleden helaad geen reactie en nog steeds dezelfde klachten. Ik dacht eerst pigment alleen het schijnt dat dan je wenkbrauwhaartjes ook wit moeten kleuren en dat is niet het geval. Ik vind het een beetje onzin om langs te gaan bij de huisarts voor dit maar wil er wel graag vanaf.
Het valt hier niet heel erg op alleen als ik binnen ben of de zon schijnt lijkt het net alsof ik een witte make up streep heb (wat ik niet gebruik)

Picture for question
2 jaar geleden
in: Huid
3.1K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik zie niks geks, wat bedoel je?
Ritsuka
2 jaar geleden
Als ik je vragengeschiedenis bekijk lijk je erg onzeker over je uiterlijk.
Probeer een sport of hobby te zoeken die je leuk vind, dit vergroot je zelfvertrouwen.

Antwoorden (1)

De functie van wenkbrauwen is de ogen te beschermen tegen zweet (en daarmee zout), zonlicht en neerslag. Door de gebogen vorm kan het vocht langs de ogen heen worden afgevoerd, waardoor daar geen irriterende stofjes in komen.

Het deel van de schedel waarop de wenkbrauwen zich bevinden is wat dikker en steekt iets naar voren uit. Je hebt daar jouw wenkbrauwbogen zitten. Bij een man steken die meestal nog iets meer uit dan bij een vrouw.

Wat ik denk dat je bij jou ziet is dat de huid van het uitstekende deel van jouw wenkbrauwen al het zonlicht opvangt, waardoor de huid die daar net boven zit en dieper ligt bleker van kleur is.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
+ denk ik ook.
Dat deel ontvangt dan minder zonlicht…..
steid
2 jaar geleden
Het rare is dat ik niet in de zon kom. Ik heb medicijnen gekregen waardoor ik al 6 maanden niet in de zon mag/kan komen. Deze lijntjes zijn daartussen onstaan. Mocht het toch daardoor komen wat is hier aan te doen? Want het valt echt heel erg op als ik dus buiten loop (fel licht geen zon) of binnen met lampen aan in de sportschool bijvoorbeeld