Wat te doen tegen een slappe huid?

Ik ben op korte tijd veel afgevallen door stress, nu zit ik opgescheept met een lelijke slappe huid, ik heb nu niet het geld om er iets aan te laten doen, maar weet iemand goede huismiddeltjes om er zelf iets aan te doen? Alvast bedankt xx

1.7K

Antwoorden (2)

Gebruik huidproducten die je huid voeden en elastisch houden, bijvoorbeeld aloë vera gel, kokos- en amandelolie.
Bescherm je huid tegen de zon
De zon kan je huid voeden, maar te veel blootstelling aan UV-straling beschadigt de elastinevezels in je huid, waardoor deze sneller veroudert. Ga in de schaduw zitten, draag een hoed of gebruik een goede zonnebrand zonder schadelijke synthetische ingrediënten als oxybenzone and octinoxatete.
Springen stimuleert je doorbloeding en je lymfestelsel wat een belangrijke rol speelt in de afvoer van onderhuids vocht en afvalstoffen. Het zorgt ook voor de toevoer van extra zuurstof naar je huid wat de elasticiteit van je huid bevordert.
Wat strakkere huid na gewichtsverlies ook kan stimuleren, is het nemen van een koude douche of wissel tijdens het douchen warm en koud water af. Dit zorgt voor een betere doorbloeding. Je spieren en bloedvaten trekken zich samen. Dit stimuleert je huid om zichzelf te vernieuwen.
Rook niet
Roken heeft een vernauwend effect op de bloedvaten in je huid. Hierdoor stroomt er minder bloed naar de huid. Je huid krijgt hierdoor een tekort aan zuurstof en voedingsstoffen. Een grauwe huid is vaak het gevolg.
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
Wat ik mis in jouw antwoord is krachttraining, terwijl dit, zij het (te) kort, wel in jouw bron wordt genoemd.
Er zijn zorgverzekeraars die plastische chirurgie in dit geval vergoeden. Dan halen ze de overtollige stukken huid weg. Omdat het een gevolg is van een gezondheidskwaal wordt het vergoed