Wat te doen tegen donkere/bruine oksels?

Sinds ik mij kan herinneren heb ik vrij donkere/bruine oksels. Ik wil daar graag van af, sommige dagen is het erger dan normaal.
Heb scrubben al geprobeerd (dode cellen weghalen) minder vaak scheren, minder hard scheren, andere mesjes. Van alles dus.

Hoe maak ik mijn oksels lichter?

2 jaar geleden
in: Huid
2.1K

Antwoorden (1)

Die donkere kleur kan genetisch bepaald zijn. Of door diabetes, overgewicht, bepaald medicijngebruik of zelfs simpel de soort deodorant die jij gebruikt. Het kan zelfs door het gebruik van scheermesjes komen, want die beschadigen je huid en die kan daarop reageren door iets dikker te worden en daardoor ook donkerder van kleur te worden.

Je moet dus eerst de oorzaak zien te vinden, voor je kunt weten wat ertegen te doen is. Neem dan bijvoorbeeld een deodorant die de huid verzorgt of ga waxen in plaats van scheren.