Kan je gezichtscrème ruim 12 maanden na opening van het potje nog gebruiken?

Goedemorgen,
Ik gebruikte op kantoor gezichtscrème (nivea). Door de plotse verplichting één jaar geleden om thuiswerk te doen, is mijn geopend potje daar gebleven. Onlangs heb ik het terug kunnen halen maar kan je dit nog gebruiken? Het is langer dan 12 maanden open geweest.

Alvast bedankt

3 jaar geleden
in: Huid
1.5K

Antwoorden (2)

Nee,de werking van de producten in de Nivea is veranderd gedurende tijd.Je kan dit zien als er onder op het potje een potje staat afgebeeld met 12.Dit wil zeggen dat eens geopend het product 12 maanden zijn werking behoud.Daarna is de werking niet meer betrouwbaar.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Hoe kom je aan het getal 12?
Wat nu als er 15 onderop staat? Je lijkt nu een conclusie te trekken uit een voorbeeld. Een voorbeeld dat je lijkt te nemen wat precies overeenkomt met de data uit de vraag.
Ja (of er moet specifiek een andere datum staan op jouw product).

https://www.nivea.nl/advies/faq/zonbescherming-faq#:~:text=Alle%20NIVEA-producten%20zijn%20ongeopend,zijn%20van%20een%20specifieke%20houdbaarheidsdatum.

12. HOE LANG ZIJN DE PRODUCTEN VAN NIVEA HOUDBAAR?

Alle NIVEA-producten zijn ongeopend ten minste 30 maanden houdbaar vanaf de productiedatum, tenzij ze voorzien zijn van een specifieke houdbaarheidsdatum. Blootstelling aan warmte en licht kan na enige tijd leiden tot instabiliteit van de basisstructuur van het product. We raden je aan oude producten weg te gooien als ze er korrelig, waterig of verkleurd uitzien of als de geur is veranderd.