Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik begin ouderdomsvlekjes te krijgen in mijn gezicht , hoe voorkom ik die? of kan ik die verwijderen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ouderdomsvlekken zijn een soort huidafwijking waarbij bruine pigmentvlekken in de huid ontstaan. Die zijn het gevolg van het niet goed meer werken van het normale proces van pigmentaanmaak onder invloed van zonlicht. Ouderdomsvlekken blijven altijd zichtbaar en verdwijnen niet in de winter. Wel kunnen ze na een aantal jaren iets lichter worden.

Voor lichte huidtypen is het voorkómen van ouderdomsvlekken bijna onmogelijk. Het is belangrijk om je huid goed tegen de zon te beschermen. Daardoor kan de huid zo min mogelijk schade oplopen en worden de vlekken niet erger.

Als je last hebt van de ouderdomsvlekken zijn er wel behandelingen mogelijk. Ze kunnen lichter gemaakt worden met een stikstof- of laserbehandeling. Ook zijn er bij een apotheek verschillende crèmes verkrijgbaar die de vlekken minder zichtbaar kunnen maken.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding