Wordt een gezichtsbruiner warm ? Ik heb er één die alleen maar blauw licht afstraalt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
1.2K

Antwoorden (1)

De meeste gezichtsbruiners (en andere solaria) werken met TL buizen.
Naast licht, geven deze ook warmte af.
Alle lampen geven warmte af: de oude gloeilampen het meest (tot 90% van het vermogen gaat naar warmte), dan TL en spaarlampen en dan LED lampen het minst.

Dus ja; je gezichtsbruiner wordt warm. Niet persé heet, maar wel redelijk warm.