Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Litteken op lip. Hoe krijg ik dit weg?

Ik bijt veel op mijn lippen en daardoor komen er velletjes los. Als ik die eraf haal instaat er een een soort rood plekje. Dat gaat na een tijdje wel weer weg, maar bij deze is het altijd gebleven. Weet iemand hoe ik dit weg kan halen? (Ik heb dit echt al een jaar ofz)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het beste is voorkómen, dus niet de velletjes eraf halen. Je zou Calendula-creme kunnen gebruiken. Dun er op smeren als je naar bed gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oppassen met die velletjes. Het beste kun je voorkomen dat je eraan gaat zitten.

Allereerst kun je regelmatig lippenbalsem opsmeren na het scrubben van je lippen (niet te vaak scrubben!). Daarnaast zou je een littekencreme kunnen gebruiken, mocht het uitwendig zijn (en zonder mogelijkheid dat je het inslikt). Persoonlijk zou ik dan SOS-lippenbalsem van de Kruidvat en litteken creme van de Kruidvat gebruiken. Deze zijn niet erg duur en werken in mijn ervaring erg goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding