Kun je volledig van genetische wallen afkomen?

Ik ben pas 19 jaar en heb ontzettende wallen/donkere kringen (ik denk donkere kringen) Volgens mij zit het in de familie want mijn vader heeft er ook last van alleen is hij al wat ouder en hebben oudere mensen dat vaker dus kan het ook aan mij liggen. Nu heb ik al een bleke huid en wat dieper liggende ogen en krijg ik elke dag reacties dat ik eerder moet slapen. Ik loop hier erg tegen aan aangezien wallen je gezicht veel minder mooi maken en het valt ontzettend op. Mijn ogen hangen natuurlijk ook door de wallen. Ik eet inmiddels al 2 maanden veel en gezond, ik sport elke dag en drink veel water. Theezakjes helpen niet en ik heb eigenlijk alles al geprobeerd. Nu heb ik 2 vragen:
1) als je een chirurgische ingreep laat doen zie je er dan helemaal niks meer van? Ik zie voor en na foto's van alleen maar oudere mensen dus voor jonge mensen is dit blijkbaar minder populair al loop ik er al echt 3 jaar heel erg mee. Die voor en na foto's lijken eigenlijk maar een klein verschil te zien

Vraag 2) kan ik als ik erg bruin wordt door de zonnebank/zon mijn wallen zodanig verbergen dat ze niet meer opvallen of werkt dit zo niet?

Alvast bedankt!
Ik heb vooral dat mijn ogen wat dikker lijken als ik naar beneden kijk met mijn gezicht vandaar dat het denk ik donkere kringen zijn ipv wallen

3 jaar geleden
in: Huid
2.1K

Antwoorden (1)

Je kan proberen producten of methoden te gebruiken om donkere kringen onder de ogen te verminderen, maar hiermee kan je ze niet permanent verwijderen. Chirurgische ingrepen zijn geen garantie en de zon heeft een nadelige werking op de wallen, omdat de huid onder je ogen juist zo gevoelig is. Zonnebanken om het slechts te maskeren, zal dus weinig effect hebben.