Kun je bodylotion als gezichtscrème gebruiken?

Ik heb als kerstpakket een rituals pakket gebreken. Nu vroeg ik mij af of ik die bodylotion ook als gezichtscrème zou kunnen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
8.1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Ja hoor , uitproberen en als het bevalt, waarom niet?
19belle87
3 jaar geleden
Ik gebruik mijn hele leven bodylotion voor mn hele lichaam dus ook gezicht. Onzin om voor elk onderdeel ander creme te gebruiken
Amadea
3 jaar geleden
Moet je niet doen als je een gevoelige huid hebt. Dan kan je gezicht namelijk geïrriteerd raken door de ingrediënten van de bodylotion.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lotion en creme zijn twee totaal verschillende dingen. Een lotion is bv niet vettig en een creme wel.
Pieterke
3 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Je huid kan da nl. gaan "trekken".

Het beste antwoord

Gezichtscrème is een crème die bedoeld is om op je gezicht te smeren. Om deze reden hebben die crèmes een wat andere textuur dan bijvoorbeeld een bodylotion. Maar wat betreft ingrediënten hoeft een gezichtscrème niet te verschillen van een bodylotion. Huid is huid. Het is niet zo dat je gezichtshuid per se andere huidverzorging nodig heeft dan de huid op je armen of benen. Wel is bodylotion vaak sterker geparfumeerd dan dagcrème en dat kan mogelijk een irriterende werking hebben op de gevoelige huid van je gezicht.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Lotion ontvet en creme bevat vet. Dus logischerwijs niet uitwisselbaar
Een lotion ontvet meestal. Niet altijd. Dit ter aanvulling (bv bodymilk)
Toegevoegd op 22 december 2020 11:57: tekst