Bestaat een lippenbalsem-verslaving?

Straks wordt het weer wat kouder en dan gebruik ik altijd lippenbalsem om de donkere maanden door te komen. Als ik er eenmaal aan begin, is het moeilijk om ervan af te komen. Zit er een verslavende stof in lippenbalsem met een bepaalde werking waardoor je niet kan stoppen met smeren? En zo ja, is Labello dan slecht voor je lippen?

3 jaar geleden
in: Huid
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
De "gewoonte" kan een verslaving zijn.

Het beste antwoord

Nee, lippenbalsem is niet verslavend. Er is geen sprake aan gewenning, en je hoeft niet steeds meer te smeren om hetzelfde resultaat te krijgen.
Wel kan het lijken op een verslaving, want als je er te veel van gebruikt worden je lippen wel steeds droger. Dit is geen gevolg van een verslaving, het komt niet door gewenning. Maar als je een te dikke laag lippenbalsem aanbrengt, sluit deze laag je lippen af van de buitenlucht, waardoor je lippen steeds droger worden.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is wel zo dat conventionele lipbalsem die vaseline en andere synthetische ingrediënten bevatten de lippen juist uitdrogen. Daarom dat het te vaak gebruiken van zulke lipbalsems voor erg droge lippen veroorzaakt. Er zijn veel natuurlijke middelen die je kan gebruiken zoveel je wilt.