Uit welk land hebben de mannen het meeste lichaamsbeharing?

Zijn dat landen uit Zuid of Oost-Europa of de Scandinavische landen.

3 jaar geleden
in: Huid
7.3K
LeonardN
3 jaar geleden
Rondom de Middellandse zee en en in Scandinavië zouden de meeste mannen lichaamsbeharing hebben.
(Dat is nog wat anders dan het meeste haar) https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Weltkarte-Körperbehaarung.png
https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/1oy6i5/percentage_of_the_population_with_androgenic_body/ Percentages per land zie ik zo snel niet.

Antwoorden (1)

In deze tijden is het niet meer zo extreem duidelijk waar de meeste lichaamsbeharing voorkomt. Van oorsprong ligt het bij de oermens, die net als de dieren een vacht nodig had om zich te beschermen tegen het klimaat. Vanaf die tijd gold dus, dat de meeste lichaamsbeharing voorkwam in de koude streken als Noord-Europa, Noord-Azië en Noord-Amerika. Opvallend daarbij is echter de grote haardossen van de oorspronkelijke Afrikaanse en Australische bevolking op het hoofd als extra bescherming tegen de hete zon. De van oudsher "raszuivere" mensen in een land (zoals Scandinavië, Groenland, Alaska, Noord-Siberië) die niet gemengd zijn door het kolonialisme zullen dus de meest oorspronkelijke kenmerken hebben behouden en dus het meest behaard zijn. In de Zuid-Europese landen is de invloed van het kolonialisme van afgelopen vier eeuwen zo groot, dat de typische haargroeikenmerken wel verdwenen zijn.